HTML

Rájöttem!

Biztos vagy benne, hogy a média mindig az igazat írja? Szerinted, ha az emberek készpénznek vesznek valamit, akkor az tényleg úgy is van? Mi sokat gondolkodunk a dolgokon, és nyitott szemmel járunk a világban. És ilyenkor gyakran fontos dolgokra jövünk rá. Amiket most leírunk Nektek. Peace!

Címkék

11 esek (1) absztrakt (2) adatbázis (1) afrika (4) ágybavizelés (1) aids (1) alapítvány (1) alkohol (4) alkotmánybíróság (1) állatok (6) állattenyésztés (2) alvás (3) amerika (9) andrássy út (1) angolok (3) anorexia (2) arabok (3) aranyér (1) ásványvíz (1) atlétika (1) atombomba (1) atomreaktor (1) ausztria (1) autó (3) autók (1) autókonvoj (1) autóstáska (1) ázsia (3) a férfi (1) bajnokok ligája (1) balaton (1) balett (1) balkán (2) bálnavadászat (1) bank (3) bankok (1) bányászat (1) barátnők (1) barátság (2) bárka (1) bárpult (1) baseball (1) bécs (2) befektetés (1) béke (1) belgium (1) benzin (2) betegségek (14) bevándorlók (2) biciklisek (1) bíróság (3) biztonság (4) bkv (2) bloggerek (1) bor (1) borravaló (2) bosznia (1) budapest (2) buddha (1) bulgária (1) bulímia (1) bulvár (1) bunker (1) bűnözés (12) bürokrácia (2) butaság (4) bütykölés (1) che guevara (1) churchill (1) cigányok (6) clemenceau (1) család (9) csalás (5) csőtörés (1) cukor (1) darwin (1) debrecen (1) dél amerika (2) demokrácia (4) demszky (1) depresszió (3) design (2) devianciák (1) dildó (1) diploma (3) divat (22) divattervező (1) dohányzás (1) dombtető (2) duna (1) egészség (21) egészségügy (6) egyház (4) élet (2) életmód (30) elhelyezkedés (2) elidegenedés (1) elmebaj (2) elnökválasztás (1) emancipáció (2) ember (1) emberek (28) építészet (4) építkezés (1) érettségi (2) erkölcs (6) erőszak (1) értelmiség (12) esztergom (1) esztétika (1) étkezés (10) étterem (2) európa (2) evolúció (1) ezotéria (2) fegyver (3) fejfájás (1) feltalálók (2) férfiak (27) festészet (1) fesztivál (1) fika (2) fikázás (1) film (3) filozófia (3) finomság (1) fizika (2) flipper öcsi (1) foci (3) fogorvos (1) fogyasztói társadalom (5) földművelés (1) földönkívüliek (1) földrajz (1) főnök (2) forgatókönyv (1) forma 1 (1) fotóművészet (1) főzés (3) franciák (4) francia autók (1) fürdés (1) fűszerek (1) futás (1) futballhuligánok (1) fütyörészés (1) gabonakörök (1) galamb (1) gasztronómia (5) gáza (1) gazdagok (22) gazdagság (2) gazdaság (7) geszti péter (1) gimnázium (1) gondolkodás (5) gördeszka (1) görgey artúr (1) gumicsizma (1) gyarmatosítás (2) gyerekek (9) gyerekszoba (1) gyerekvállalás (1) gyermeknevelés (2) gyümölcs (2) gyurcsány (1) h1n1 (1) háború (8) hagyomány (2) haj (1) hajléktalanok (2) halálbüntetés (1) hamburger (2) harcművészet (1) hatalom (3) havas henrik (1) hazaárulás (1) hazakísérés (1) házasság (5) heroin (1) hibaüzenet (1) higiénia (13) hírek (1) hisztéria (1) hitel (1) hitler (1) hivatal (4) hízás (2) hobbi (3) hóbort (3) hollandia (2) homoszexualitás (17) homo sapiens (3) honfoglalás (1) horgászat (2) horthy miklós (1) horvátország (2) hulladékgazdálkodás (1) humán beállítottság (1) humor (1) húsvét (1) idegeskedés (5) időjárás (3) időutazás (1) illat (1) india (1) indiánok (1) infláció (1) influenza (1) ingatlan (1) ingatlannyilvántartás (1) intelligencia (3) internet (3) ipar (2) iphone (1) írás (6) irodalom (6) ismerkedés (1) izrael (1) japán (1) jog (3) kábítószer (5) káosz (1) karácsony (1) kártya (1) katonaság (6) kenyér (3) képletek (3) kerékpár (1) kereskedelem (1) keresztnév (1) kikapcsolódás (4) kína (4) kirándulás (1) kisebbségek (1) kisemberek (4) kivándorlás (1) klímaváltozás (2) klimt (1) költészet (2) kommentelők (1) kommunikáció (1) kommunizmus (5) könyv (4) kőolaj (2) koránkelés (1) környezetszennyezés (4) közigazgatás (1) közlekedés (7) kritikusok (1) kultúra (26) kurvázás (1) kutya (1) ladyboy (1) lakópark (1) lakótelep (1) leszbikusok (1) leszokás (1) liberalizmus (4) líbia (1) lósport (1) lottó (1) lovagiasság (1) lovaglás (1) macskafélék (1) maffia (1) magyargyűlölet (1) magyarok (12) magyar film (1) majonéz (1) makovecz (1) manipuláció (26) média (8) medve (1) meghibásodás (1) melltartó (1) mese (1) metró (1) mezőgazdaság (1) michael jackson (1) miniszeterelnök (2) moszkva (1) mozgólépcső (1) munka (9) muszlimok (2) művészet (18) nácik (2) nacionalizmus (1) nácizmus (1) nagy britannia (1) napszemüveg (1) négerek (10) németek (1) nemiszerv (5) nevelés (11) new york (2) nobel díj (1) noé (1) nők (33) nyár (1) nyaralás (3) olaszok (4) olimpia (1) olvasás (3) önkielégítés (1) önmegvalósítás (2) önzetlenség (1) opera (1) orban (2) ordibálás (1) oroszország (2) orrsövényferdülés (1) orrszőr (1) orvosok (6) orvostudomány (1) őslakosok (1) ősmagyarok (1) ősz (1) pajzsmirigy (1) panel (1) pánik (1) pápa (1) papagáj (1) paraszt (2) parfüm (1) péntek (1) pénz (18) perverziók (12) pina (1) pizsama (2) pokol (1) politika (26) popzene (4) pornófilmek (1) pszichológusok (1) püspök (1) rabbi (1) rágógumi (2) randevú (4) rap (1) rasszizmus (2) régészet (1) rendőrség (5) reptéri ellenőrzés (1) rezsi (1) rezsicsökkentés (1) robotok (1) róma (2) ruházkodás (7) sakk (1) sereg (2) sertéshús (1) shakespeare (1) siker (1) skandinávia (1) skinheadek (1) slágerlista (4) sör (2) sörözés (2) soványság (1) spagetti (2) sport (9) sportfogadás (1) sportos elegancia (1) stílus (1) sunyiság (2) svájc (1) svájcibicska (1) szakítás (1) szakmai kirándulás (1) szakszervezet (1) szalonna (1) számítástechnika (2) szatír (1) szegények (14) szellemi fogyaték (2) szemét (1) szemétszállítás (2) szentmise (1) szerbek (1) szerelem (4) szex (24) szilveszter (1) színész (1) szláv (1) szolgáltatás (1) szólógitár (1) szomszédok (1) szórakozás (14) sztereotípia (1) takarítás (1) talmud (1) táncos (1) tantrikus szex (1) tanulás (3) tányérsapka (1) társadalmi élet (20) tea (1) technika (5) tej (1) telefon (1) televízió (2) tel aviv (1) tengerpart (1) térkép (1) természet (16) terroristák (2) testalkat (1) testépítés (1) tévésorozatok (2) tilalom (1) tisztálkodás (2) tisztesség (3) tömegközlekedés (3) történelem (17) tőzsde (1) tradíció (1) trafik (1) tudomány (25) tudományosélet (2) turizmus (6) üdítőitalok (1) ügyvéd (1) ügyvédek (1) újságírás (3) ünnep (3) űrkutatás (1) usa (2) usztasa (1) utazás (4) vadászgörény (1) válás (2) vallás (12) válság (6) város (6) vasút (1) végtelen (1) velence (1) vidék (3) viktor (1) világvége (1) villámlás (1) villanydíj (1) víz (5) vízdíj (1) zene (6) zöldövezet (1) zöldség (1) zsidók (8) zsidótörvények (1) zsupán (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • geeraa: Na így 9 év után mi a véleménye a cikkírónak az elmúlt évek eseményeiről? A beruházásokról, azok á... (2019.05.04. 18:54) Orbán Viktor
  • bigfoot99: Szemétláda! (2015.06.04. 22:21) Clemenceau, Georges
  • vectraboy: GECI !!!!! GECI !!!!! GECI !!!! (2015.02.09. 12:20) Végtelen
  • radairosseb: @LadyCarambole: Rögtön magára? (2014.01.05. 22:40) Rezsicsökkentés
  • Archenemy: @fat.acceptance: de ezen mi a hímsovinizmus? Bicepsz egy tényt írt le, ha nem tetszik, nem kell el... (2013.07.29. 03:07) Hízás

Kenyér

2009.06.15. 16:46 bicepsz

A magyar ember kenyeret eszik, vagy legalábbis evett évszázadokon keresztül. Friss, fehér, puha kenyeret, amely tápláló és egyszerű is. Sajnos, mint annyi szép hagyomány, ez sem maradt meg: előbb megjelentek a különböző préselt, "extrudált" kenyerek, amelyek inkább emlékeztetnek poháralátétre, majd jött a bajor parasztkenyér, a szezámmagos kenyér, az aszaltparadicsomos kenyér, meg még ki tudja, milyen úri hóbort. Mi azért tudjuk: a divat jön és megy, a kenyér viszont örök. Lesz még idő, amikor újra akkor lesznek a legboldogabbak a kis lurkók, amikor az édesapa megszegi az új kenyeret. Isten adjon nekünk mindennapra friss kenyeret, Isten segítse meg szegény Magyarországot!

84 komment

Címkék: magyarok kenyér étkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://rajottem.blog.hu/api/trackback/id/tr361186982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.15. 17:11:10

Ezt megkönnyeztem, bicó! Nagyon igazad van.

DrJohnson 2009.06.15. 18:06:39

Nincs is finomabb a hófehér, ropogós héjú pesti kenyérnél! Manapság sokan vannak, akik nagy jódolgukban mindenféle barna kenyereket vásárolnak, amelyek úgymond egészségesebbek. Ezek az emberek nem tudják, hogy a barna kenyér mindig is a szegénység és a szűkség jelképe volt, az urak mindig is fehér kenyérrel lakomáztak.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.06.15. 20:23:33

@DrJohnson: "az urak mindig is fehér kenyérrel lakomáztak."
Én meg azt hittem, hogy a mai értelemben vett fehér liszt csak úgy 150 éve készül, addig csak teljes kiőrlésű volt :)

borazslo · http://www.eleklaszlo.hu 2009.06.15. 20:26:25

Lehet felőlem egészségesebb a sűrű barna kenyér, de én akkor is a friss, ropogós fehéret szeretem.
Ha gyerekeknek adok igazi kenyeret, akkor abból sokkal több fogy, mint az egészséges ilyen-olyan izékből

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.15. 20:28:27

Fehér kenyér nincs évszázadok óta, ez a XIX. század találmánya.

Csak úgy mondom.

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.15. 20:34:41

@Fedor:

Az anyád összefekszik mindenkivel, mert utcasarkok rongya?

Csak úgy kérdezem.

valójábannemberci 2009.06.15. 20:36:32

@Fedor: Ráadásul a mai kenyerek állaga, hááát...
Egyszer volt alkalmam igazi kovászos kenyeret enni. Na az nem esett szét 3 nap után. Simán bírta 1 hétig morzsálódás és szétszakadás nélkül. Nagyon laktató, ezért kicsit még lassabban is fogyott. Nem tudom bírta volna-e tovább is, mert addigra megettük. :]

A barna kenyérrel meg nincs semmi baj, van ahol még mindig szerzetesek készítik a legjobb kenyereket. Ha már egyszer a sörfőzésben is több évszázados tapasztalatuk van, majd pont a kenyerek terén lennének tapasztalatlanok?

A magos kenyerekkel sincs semmi baj, egészen biztos vagyok benne, hogy régen is ettünk ilyesmit, csak most felhozta a mindenféle -ness, és ez hitelét rontotta.

Abban is biztos vagyok, hogy a kevert lisztű kenyér se volt ismeretlen a régieknek.

manor 2009.06.15. 20:51:48

@DrJohnson:
Ja, ahogy pl a kalács vagy a fehér cukor is úri huncutság volt anno. Ezek sem éppen az egészség jelképei. Szerintem a legtöbb barna kenyér sokkal ízletesebb, mint a fehérek. A többség az elég semleges ízű utóbbit szokta meg, ezért prüszkölnek az elsőtől, ahogy pl. a házitejtől is.

Labasmaz 2009.06.15. 20:57:19

@DrJohnson: Arrol nem is beszelve, hogy ha tudnak, mirol barna a kenyeruk... :-) A melasztol, amit belekevernek, mert szep szine lesz tole, a sok bolond meg hajlando masfelszer annyit fizetni erte.

En tobb, mint fel eve osszesen nem vettem 10 kilo kenyeret a boltban, itthon sutom, de nem gepben, hanem csak ugy, kezzel dagasztva, a sutoben. A kovetkezoket vettem eszre azota: a szokasos 1 kilo, fel kilo, megmarad, kidobjuk/zsemlemorzsa rutin helyett naponta-ketnaponta elfogy az 1 kg lisztbol keszult, kb. 1,35 kilos vekni - es a kislanyom kezen lathatoan javult az ekcema.

No comment.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2009.06.15. 20:57:25

Ha van a közeledben Lipóti Pékség, akkor a 3kg-os Parasztkenyerüket próbáld ki.
Negyedelve is lehet venni, az kb. háromnegyed kilós darab. Egy hétig eláll otthon, és nagyon-nagyon finom. Kovásszal készítik.
www.lipotipekseg.hu/

És egy fotó a kenyérről:
www.lipotipekseg.hu/index.asp?inc=termekek&id=19

valójábannemberci 2009.06.15. 21:03:04

@manor: A pár nap után széteső, semleges ízű kenyér azért olyan, amilyen, mert abban tisztességes kovászolás helyett kovászport használnak, ami híg kovászból készül, tejsavó(!) hozzáadásával, ezt kiszárítják, és ebből lesz az adalék. Ami tészta nagyon levegős, az ilyennel készült.
De most olvasom, hogy van olyan adalékpor is, ami csak a kenyér savszintjét állítja be: ez citromsavból és egyéb adalékanyagokból készül, kovász egyáltalán nincs benne. Viszont olcsó, és nagyüzemi termeléshez könnyedén felhasználható.

A jó sűrű kenyérben van kovász, a levegősben kevés, vagy egyáltalán nincs. A barna kenyér, ha nem színezett ipari termékről van szó (mert azért ezt a műfajt is igyekeznek minél gyorsabban előállítani), bizony rendes kovásszal készül, és jó tömör, laktató. A kesernyés ízt a kovász adja.

averylittlewarrior · http://anarchia2020.blog.hu 2009.06.15. 21:13:19

Kétféle kenyér van: jó és rossz. Olyan ez, mint az ember: nem a színe számít. :)

DrJohnson 2009.06.15. 21:28:23

@eloszto: @Fedor: Ha ilyen okosak vagytok, akkor azt hogyan magyarázzátok meg, hogy Jézus az utolsó vacsorán fehér kenyérrel kínálta a többieket? Erre válaszoljatok, zsenikéim!

janikahhh (törölt) 2009.06.15. 21:37:15

@DrJohnson: Úgy, hogy hülyeségeket beszélsz. Kovásztalan kenyeret ettek, vagy lepénykenyeret, ha úgy jobban tetszik. A fehér kenyér a modern malmok elterjedése után jött úgymond divatba.

MortálWombat 2009.06.15. 21:45:40

Paraszt eszik kenyeret, mert más nem lakat jól. Ősi szokás.
Dehogy városi ember kenyeret egyen.... grat.

valójábannemberci 2009.06.15. 21:45:47

@Tipli: Amit ettek úgy hívják, hogy pászka, vagy macesz. De ezt félve írom le, mert megkapom a magamét. :]

nemuccaszoc 2009.06.15. 21:46:33

Meg ugye ez kampányfogásnak sem rossz. Magyar kenyér, magyar embernek, szar demagóg duma.

valójábannemberci 2009.06.15. 21:47:16

@MortálWombat: Mé' a városi ember mit eszik? :P

Apika001 · http://www.pofa.blog.hu 2009.06.15. 21:52:06

@DrJohnson: Tudod - a biblia írói (másolói, szerkesztői) évszázadok alatt úgy kezelték a történetet, mintha népmese lenne. Volt, ami nem tetszett, mert nem illeszkedett az egyház dogmáihoz, azt elvették belőle. Meg volt, ami nagyon dukált volna a kor gazdasági, politikai és vallási elvárásaihoz, de nem volt az eredetiben, azt pedig hozzáírták. Így aztán kivették a vad és rakoncátlan kis Jézus gyermekkorát a sztoriból, nem található meg Júdás evangéliuma és egy csomó érdekesség, ami teljesen más megvilágításba helyezné az egyház szerepét. Írtak viszont bele igazolhatatlan évszámokat, valójában meg nem történt eseményeket, és a fehér kenyeret, a korhoz és éghajlathoz jellemző pita, vagy egyéb laposra sütött keletlen tészta helyett (Ja, azok is lehetnek fehérek, csak fogalmazás kérdése).
Persze ettől még egyáltalán nem biztos az sem, hogy a fehér kenyér a XIX.sz. találmánya. Csak mi, XX-XXI. századi emberek hisszük, hogy mi szartuk a világot, és előttünk csak őskor volt, így miért ne lehetett volna akkor is fehér kenyér, csak mi most újra feltaláltuk, mint megannyi más dolgot.

Kis Hableány 2009.06.15. 21:55:22

Életem legfinomabb kenyerét Csongrádon ettem és egy valódi széntüzelésű kemencében csináltál.5 kilós volt és kerek,fényes,a kérgén pedig kopogtatni lehetett.De az olyan volt még egy hét után is,mint az álom.Mármint ízre.

Kis Hableány 2009.06.15. 22:00:49

Budapesti viszonylatban a Kalácska kft-nek van a legfinomabb fehér kenyere az egész fővárosban!!Áldott legyen érte százszor!Egyszer majd kóstoljátok meg!

T1GRIS 2009.06.15. 22:07:54

@the dragon: Né' má'! Egy tőről metszett irodalmár! :)))

T1GRIS 2009.06.15. 22:09:20

@DrJohnson: Az igen! A Biblia mint forráshivatkozás! :D

domdodom69 (törölt) 2009.06.15. 22:09:29

de komolyan már! attól vagyok jó magyar ember, hogy fehér kenyeret eszem??? megáll az eszem. ráadásul nemigen vagyok meggyőződve arról, hogy 150 éve is ilyen fehér kenyeret ettek a parasztok az Alföldön. ja, hogy az urak igen? hát akkor a paraszt sem volt magyar. ennyi.

Fedup Sári 2009.06.15. 22:29:44

@Meister: Hogy kerül a lipóti _p_a_r_a_s_z_t_k_e_n_y_é_r_b_e_ _k_u_k_o_r_i_c_a_p_e_h_e_l_y_?

Fedup Sári 2009.06.15. 22:34:41

De ez a legjobb lipóti termék, asszem': Tönkölykocka - Összetevõk: búzaliszt, víz, tönkölyös-hajdinás célliszt (teljes kiõrlésû tönkölybúza- (40,4%), hajdina- (10,6%), rozs- és búzalisztek, lenmag, napraforgómag, szójatöret, só szárított kovász, (rozsliszt, kovászmag), búzafehérje, savanyúságot szabályzó: tejsav, emulgeálószer: szójalicetin, enzimek, lisztjavítószer: aszkorbinsav), növényi margarin (finomított és hidrogénezett növényi olajok és zsírok (szójaolajat tartalmaz), víz, só, emulgeálószer: (zsírsavak mono- és digliceridjei), savanyúságot szabályozó anyag: citromsav, tartósítószerek (szorbinsav, kálium-szorbát), természet-azonos aroma, színezék (béta-karotin), sütõmargarin (növényi olajok, hidrogénezett növényi olajok, víz, emulgeálószer: lecitinek, tartósítószer: szorbinsav, savanyúságot szabályzó citromsav, vajaroma, színezék: karotin), Pikanto Topping (burgonyapehely, kölespehely, zabkorpa, só, fûszerek (paprika, hagyma, kömény, bors, chilli, fokhagyma), ízfokozó: nátrium-glutamát, só.

Kedves egészségére!

Sáfrányos 2009.06.15. 22:37:33

Sokan vagytok, akik a pászkára esküsztök, ugye? Végeredményben az is kenyér, és ti is emberből vagytok.

borazslo · http://www.eleklaszlo.hu 2009.06.15. 22:57:50

@Apika1: abban lehet, hogy igazad van, hogy a Biblia irói kényük-kedvükre változtatták a szöveget, de jelen esetben ez nem nyerő hivatkozás, mert a Bibliában nincs szó arról, hogy fehér kenyeret tört volna meg Jézus. Sőt. Arról van szó, hogy nem...

kanbatu 2009.06.15. 23:38:14

A liszt finomításával kezdődött az az út, ami a mekdonácig, és a vegyi ételaromákkal ellátott keményítőben dúskáló szupermarketkajáig vezetett, és ennek az útnak nincs még vége. Ki tudja mit próbálnak még ránk sózni a jövőben.

Az urak húst ettek hússal, és attól kezdve, hogy feltalálták a fehér kenyeret, tényleg fehér kenyeret, és ettől köszvényesek voltak meg kövérek.

A dolgozó paraszt sokkal egészségesebben élt, amihez hozzátartozott az is, hogy a kenyere, amit sütött barna volt. Nem bolti barna, hanem korpás, és általában több gabonából kevert.

Az otthon sütött barna kenyér tényleg jobb. Nem kell hozzá kenyérsütőgép, csak két kéz meg egy közönséges sütő. Jó lisztet már árulnak sok helyen.

Zoltan895 2009.06.15. 23:46:01

Apika1

Tanulatlan kommunista vagy, történelem szakot még kivülről sem láttál...

Apika001 · http://www.pofa.blog.hu 2009.06.15. 23:46:32

@ladislav: DrJohnson hozzászólására írtam, aki viszont állítja, hogy igen. Neki mi volt a forrás-irodalma?

kváziasszonyok gyöngye 2009.06.15. 23:47:51

bicepsz rájött, hogy kenyér.

kanbatu 2009.06.15. 23:57:56

Itt egy link a bibliára:
biblia.hu/
És itt van egy link ugyanannak az oldalnak a keresőjére:
biblia.biblia.hu/
És most el lehet szórakozni a kereséssel.
A kenyér szó a Károli fordításban 355 alkalommal fordul elő, a fehér kenyér 0 alkalommal.

Próbálgassátok!

Aki ebben az ügyben bármiféle politikai, vallási vagy nemzetiségi felhangot vél hallani, az egyszerűen bolond.

efzsé 2009.06.16. 00:50:48

Te nagyon hülye vagy. Tudsz róla?
Hát ki kényszerít téged ellenszenves barna kenyerek evésére? Ki áll kalasnyikovval a fejednél?

Vegyél és egyél fehér kenyeret és szegény keresztény Magyarország bizonyosan fényre derül!
Eszem megáll.

efzsé 2009.06.16. 00:54:40

@Sáfrányos: há mondom én , hogy hülye vagy te

Archenemy 2009.06.16. 01:12:12

@vagyok, aki vagyok...: "de komolyan már! attól vagyok jó magyar ember, hogy fehér kenyeret eszem???"

Akkor zabálj csak pászkát meg maceszt kétpofára, kisfiam!

@kanbatu: Először azt hittem, hogy rájöttél, de aztán rájöttem, hogy Te tényleg hülye vagy.

@uccaszoc:
"Magyar kenyér, magyar embernek, szar demagóg duma. "

Ja neked is jobban tetszene a zsidó kenyér magyar embernek, mi? Ne féljünk már kimondani, emberek, izraeli gyarmat lettünk!

@efzsé: Írjál jobbat ahelyett, hogy a Nagyrabecsült Blogírókat fikázod!

Borzalmas, hogy megint pár óráig nem figyelek, és tele lesz a blog ilyen használhatatlan, szemét hozzászólásokkal!

IceCat_ 2009.06.16. 01:19:07

A fehér kenyér egy divat volt, aztán úgymaradt. Manapság meg rájönnek, hogy mégiscsak a barna kenyér az egészségesebb csak már megcsinálni nem tudják.

Archenemy 2009.06.16. 01:21:23

@IceCat - [a valódi]: Nézd má a kis tudálékost! A lóhoz nem akarsz visszatérni az autók után? Ha valami újabb, fejlettebb, akkor nyilvánvalóan jobb is, erről ennyit.

valójábannemberci 2009.06.16. 01:21:41

@Archenemy: Én például szeretem a rozskenyeret is, ami nem fehér kenyér. Meg a nagymamám húsvéti házi kalácsát kövesztett szalonnával. De például a lángost (népi nevén langallót) is jó fokhagymásan. Meg a kürtős kalácsot is, ha épp olyanom van. Meg a pizzát is, hiszen az is csak egy fajta kenyér jellegű tészta. Meg a másik nagymamámnak volt egy nagyon jó tejfölös-szalonnás lepény receptje, azt is szeretem.

:)

Jedlik 2009.06.16. 01:23:35

Az Úr legyen veled Bicepsz!

valójábannemberci 2009.06.16. 01:25:04

Ja és szeretem a püspökkenyeret is, mazsola nélkül. Lehetőleg sok dióval.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.06.16. 01:25:51

Aki ismer, tudja hogy nálam kevesen várják jobban a ballib gazemberek eltakarodását. De ezt azért muszáj előrevetítenem, mert - szokás szerint ráérezve a zeitgeist várható alakulására - már előre látom mennyi félkegyelmű holdkóros baromságát kell majd végighallgatnom az elkövetkező években. Ezúton is előre deklarálom végtelen türelmemet és megértésemet kedves hátrafelé nyilazó, szíriuszi DNS-t csavargató, űrlapot rovásírással kitöltő drága polgártársaim, annak ellenére hogy némelyikőtök nyilvánvalóan klinikai eset, százszor inkább hallgatom hagymázas zagyvaságaitokat mint a mostani hazaárulók cinikus pökhendiségét.
De a jó oldalát is nézhetem, biztos nagyokat fogok nevetni a sok szamárságon (azeken legalább lehet ellentétben a mostani keserű valósággal).

De hogy valamit érdemben is hozzátegyek (ha már a cimkék: kenyér-étkezés-magyarok) Köztudott a kiskereskedelemben: a magyar vásárló a volument keresi. Vagyis: két azonos súlyú élelmiszer közül a nagyobb terjedelműt emeli le a polcról. Emiatt a sütőipar változatos térfogatnövelő szerek használatára szorul. Viszont azonos tömeg mellett a homogénebb (értsd: finomított fehér lisztből készült) kenyér nagyobb térfogatúra növelhető, ezért örök favorit a vásárlók körében annak ellenére hogy tipikusan azért volt a paraszti jólét szimbóluma, mert többe került az előállítása az amúgy köztudottan egészséges teljes kiőrlésű (netalán a búzán kívül más gabonákból is őrölt) lisztből készült kenyereknél a liszttel való bohóckodás többletfázisai miatt. Éppúgy mint ahogy a fehér cukor is egy finomított, herélt termék, és ahogy a barna bőr helyett a napot sosem látott könyvtárszín volt a menő azok között akik a napon kellett hogy dolgozzanak.
Végül pedig a kedves posztoló alapvető tévedése abban rejlik hogy laza gondolati ívvel összemossa a természeti társadalmak alapvetően jellemzően egészséges étkezési szokásait az iparosodott társadalmak szegényeiével, ami pedig köztudottan pont a legegyoldalúbb és egészségtelenebb (v.ö. nagyvárosi hamburgerzabálók-vidéki zsírkomák egyformán borzasztó táplálkozási szokásai) és ha még a szomorú halálozási statisztikákra és a katasztrofális étkezési szokásokra is vetünk egy pillantást akkor akár vissza is térhetünk a politikához: Magyar, egyél szalonnát, fehér kenyeret, disznóhúst, hamarabb dobod fel a talpad, hogy kevesebb nyugdíjat kelljen neked kifizetni. Na így lesz a fehér kenyér a hazaárulók trójai falova, kedves turbómagyar polgártársaim.

Archenemy 2009.06.16. 01:25:52

@berciXcore: Téged már láttalak egész értelmesen érvelni más témákban, lehetne, hogy ne játsszad itt tovább a hülyét? Kösszépen!

Archenemy 2009.06.16. 01:28:22

@Karmadealer: Aki ennyit filózik egy ilyen témán, az tuti sose látott még pinát. Én meg egyébként nem reklámoznám Szent Istvánt az avatáromban, pont elég Igazi Magyart ölt meg a zsidóbérenc fattya!

valójábannemberci 2009.06.16. 01:31:38

@Archenemy: Néha leesik az ékszíj. Amúgy többnyire normális vagyok. Többnyire. :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.06.16. 01:31:47

Rájöttem!
Hogy ez a blog is egy tréfa, úgyhogy nevessünk, kacsintsunk össze együtt jól, azzal együtt hogy először csak ezt a bejegyzését olvastam és első látásra talán picit komolyan vettem. ;-)

valójábannemberci 2009.06.16. 01:33:08

@Archenemy: Őőőő. Az Rákóczi az avatárjában. Ez nem támadás, vagy egyéb, csak semleges észrevétel.

Archenemy 2009.06.16. 01:38:02

@berciXcore: De hát az ugyanaz! Ennyire ne nézzél már hülyének!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.06.16. 01:38:10

@Archenemy: Na te aztán egy brilliáns logikval megáldott kiskoma vagy. Kár hogy feltehetőleg ugyanúgy nem tudod megkülönböztetni a pinát a seggtől mint I. (Szent) Istvánt II. Rákóczi Ferenctől. :-)

valójábannemberci 2009.06.16. 01:39:25

Amúgy meg az a lényeg, hogy a mindennapi kenyerünket adja meg a Jóisten. Aztán az már mindegy, hogy az most miféle. De azért tartósítószerekkel, térfogatnővelőkkel, szín- és ízanyagokkal telepakolt szemetet ne együnk. :)

Archenemy 2009.06.16. 01:41:52

Mi van itt basszus, buzibölcsésztalálkozó? Hihetetlen, hogy éjjel kettőkor ezen akad fenn valaki, hogy egy kép kit ábrázol. Magyar? Magyar. Király? Király. Ennyi.

valójábannemberci 2009.06.16. 01:42:58

Amúgy meg megéheztem egy kis házi kalácsra, de mivel nincs itthon, ezért kénytelen leszek megenni a térdem kalácsát az ádámcsutkámmal. :(

Archenemy 2009.06.16. 01:57:20

Természetesen enyém kell, hogy legyen az utolsó komment, mielőtt aludni megyek, mert különben bepisilek álmomban.

radairosseb · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.06.16. 03:59:07

@Archenemy: Nem értelek, Arcsi, miért állsz le vitatkozni minden jöttmenttel. I István amúgy sváb, Rákóczi Ferenc meg ukrán, ezt mindenki tudja. Lehetne rosszabb is, ha magyarok lennének, de így se lennék büszke a származásomra a helyükben.

Viszont ami a kenyeret illeti, valamit elfelejtettetek. A jó kenyér mindig olcsó. Ennél fontosabb nincs benne, jól kell lakni valamivel, hogy ne dögöljünk éhen. Az egészséget meg a bajuszpödrést meghagynám a miliomosoknak!!!

radairosseb · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.06.16. 04:01:52

@Archenemy: Nem értem, miért állsz le vitatkozni minden jöttmenttel, Arcsi. Holnap ezek elhúznak a halál véreres faszára a nyavalygós blogjaikat olvasni tovább. I István amúgy sváb zsidó volt, Rákóczi Ferenc pedig ukrán, ezt mindenki tudja, aki kicsit tovább lát az orránál. Lehetett volna rosszabb is, ha mondjuk magyarok.

Amúgy a kenyérben egy a fontos: hogy jó olcsó legyen. Meg kell tömni valamivel a bendőt, a egészségességet, a hagyományokat meg egyéb urizálásokat én meghagynám a gazdagoknak! Mink meg esszük azt, ami jut nekünk.

janikahhh (törölt) 2009.06.16. 07:18:16

@berciXcore: Ja, ugyanarról beszélünk, a pászka a kovásztalan kenyér, csak héberül :)

Sáfrányos 2009.06.16. 07:52:56

@Tipli: Hát éppen ezt mondom én is.

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.16. 08:33:26

Tegnap éjszaka alighanem pangtak a buzibárok az ürességtől, mert mindenki itt kommentelt...

vérnyúl a 327-es számú uttörőcsapatból 2009.06.16. 08:48:34

PETŐFI SÁNDOR
FEKETE KENYÉR

Miért aggódol, lelkem jó anyám,
Hogy kenyeretek barna, e miatt?
Hisz meglehet: ha nincs idehaza,
Tán fehérebb kenyérrel él fiad.
De semmi az! csak add elém, anyám,
Bármilyen barna is az a kenyér.
Itthon sokkal jobb ízü énnekem
A fekete, mint máshol a fehér.

Szalkszentmárton, 1845. július 13-21. között

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.16. 08:52:25

Szinte hihetetlen egyébként, hogy senkinek nem tünt fel bicó posztjának mélyebb értelme. Le sem tagadhatná, hogy a kenyér jelen esetben egy alleglória! Egy egyszerű példán át mutatja be Magyarország végzetes kiszolgáltatottságát, amit az idegenszívű vezetés elmúlt 65 esztendeji működésének köszönhetünk!


Amúgy meg, a tény, hogy lassan már csak Szlovákiából importált, pakisztáni pék által zsidótőkéből előállított emulgeáló szerekkel puffasztott (nem, sajnos nem sütött), szeletelt, fóliás kenyér jut az asztalunkra, miközben a magyar gazdák kénytelen felgyújtani, vagy - ami még rosszabb - intervenciós áron adni a kiváló magyar búzát... nos ez minden jóérzésű embernél kiveri a biztosítékot.

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.16. 08:54:26

@fatálista agyhullám-konstruktőr:

És arról tudsz valamit, hogy Petrovics is tolta-é az anyját, mint József Attila?

zahor103 2009.06.16. 09:00:43

milyen szánalmas kommentek, legfőképpen dragon-é.

ami meg a kenyeret illeti: a fehér kenyér marha egészségtelen, és nagy hátránya, hogy csak teljesen frissen finom. Fél napot áll, és máris kiszárad és porlik. A teljes kiőrlésű rozskenyerek napokig is ugyanolyan ízletesek, ráadásul az emésztésed se teszik tönkre.

..ja és: magyar vagyok ettől még, bocs

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.16. 09:15:40

@zahor103:

Ide figyelj, te faszszopó állat! Mi lenne, ha megadnád az alapvető tiszteletet embertársaidnak? Én sem mondom rád, hogy szánalmas vagy, mert az illetlenségnek számítana az interperszonális kapcsolatok jelenleg ismert európai normái szerint, te gennyes rothadék.

Archenemy 2009.06.16. 12:07:13

@zahor103: "magyar vagyok ettől még, bocs"

Azt majd mi döntjük el, kispofám, nem Te!

IceCat_ 2009.06.16. 15:25:49

Archenemy: Bocs, de mi itt a fejlettebb?

IceCat_ 2009.06.16. 15:30:42

Jesszus, most nézem, itt a színvonal szépen kicsapta a biztosítákot... Inkább tovozok. (Jöhet, a jobb is ha mész, bla bla... Broaf.)

Archenemy 2009.06.16. 18:17:27

@IceCat - [a valódi]: Fejlettebb, ami újabb. Lóból lett az autó, négerből az ember, barna kenyérből a fehér. Nem kell túlbonyolítani.

radairosseb · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.06.16. 18:19:42

@zahor103: Ha a barna kenyérnek tovább megmarad az az undorító íze és ocsmány állaga, eggyel több ok, hogy a fehér kenyeret szeressük.

A kenyeret enni kell, nem tárolgatni, taplókáim, idáig nem tetszettek eljutni? Maguk a húgyukat meg a szarukat is virtinbe rakják, és azon mérik a kaják minőségét, hogy melyik után bűzlik jobban?

Ébresztő! Itt a kenyérről van szó, nem az életmódmagazinok faszságairól! Ha buzidumára vagyunk kíváncsiak, akkor átmegyünk oda olvasni a süketelést, húgyagyúkáim.

radairosseb · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.06.16. 18:20:35

@Archenemy: Hagy, Arcsi, ez már így is túl bonyolult neki. Nem látja úgysem a szukcesszinót.

Archenemy 2009.06.16. 18:23:01

@IceCat - [a valódi]: Jobb is, ha mész. Úgy látom, ez a társaság túl színvonalas neked.

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.16. 21:01:02

@Archenemy:

Elmész te a faszomba. Te és a felmenőid (esetleg még a dél-olaszok) lehet, hogy négerből lettetek, de én nem. Amennyiben tartod magad ehhez a képtelen állításhoz, kénytelen leszek ötmilliárd ember nevében beperelni becsületsértésért.

radairosseb · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.06.17. 02:26:26

@the dragon: Hohó, álljunk csak meg! Gyökeres fordulat a kenyér népgazdasági, hovatovább globális élelmezésügyi szerepének megítélésében! Azt eddig is tudtam, te surmó, hogy sárga nőket ujjazol merevedés és testhez álló férfiemberek híján, de hogy az emberek közé is számítod őket, az azért tényleg túlzás! Asszed majd a kecskéket meg perzsamacskákat is embernek csúfoljuk, ha visszatérsz rájuk?

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.06.17. 09:48:22

@radairosseb:

Sajnos semmiféle sárga nőhöz nem volt még szerencsém. Az általam említett japán masszázs (japanmassage.hu/) nevét onnan kapta, hogy a vérbő magyar lányok a találkozás első néhány percében kimonót, gyakrabban szárit (nem tudván arról, hogy az indonéz viselet) hordanak, mielőtt azt ledobva ráugranának az ember faszára.

Ettől függetlenül a sárgákat igenis ember számba veszem, és ha ezt megkérdőjelezed, ajánlom vitasd meg a dolgot Bolo Yeung-gal, a kínai eugenika program páratlan teljesítményével is.

A felvetésedre válaszolva pedig, perzsa macája válogatja.

radairosseb · http://kigondoltam.blog.hu/ 2009.06.18. 00:51:15

@the dragon: Ha azt mondod, hogy leopárddal vagy valami, még megértem, úgy van benne kihívás. Persze a macska is tud karmolni, kemény legénynek kell lenni, hogy megfarkald.

Amúgy ez a Bolo mennyit nyom fekve, hogy ennyire sztárolod? Fogadjunk, nem rágott még szét nagyfeszkábelt a fogaival. Szóval hagyjuk a témát, a sárgák úgy viszonyulnak az emberekhez, mint a macáid egy megtermett nagymacskához.

C.M. 2009.10.19. 03:57:16

Olvastál te valaha Móriczot? Csak mert arra nem is gondolnék, hogy gondolkodtál volna, mielőtt megírtad ezt a bejegyzést, de elárulom, már az előbbiből is tudhatnád, hogy a magyar emberek 80%-a olyan fekete kenyeret evett mint a föld, évszázadokon keresztül. Az jobban táplál (és akkoriban olcsóbb is volt), mellesleg a technológia fejletlensége miatt (hiába voltak jóminőségű darázskőből készült őrlőkövek) annak a lisztnek, amiből a mai kenyeret sütik, finomságát tekintve köze se volt amahhoz: szemcsésebb volt, durvább, és így "tovább" emésztetődött (tehát később lett tőle éhes az ember).
De ha talán egy kicsit is utánaolvasnál a valódi szakirodalomban, akkor még jobban meglepődnél, pl. az elfelejtett, de tényleg jellegzetesen magyar tönkölybúza-fajtákat ma is kimondottan egészségesnek találják.

C.M. 2009.10.19. 03:58:03

Olvastál te valaha Móriczot? Csak mert arra nem is gondolnék, hogy gondolkodtál volna, mielőtt megírtad ezt a bejegyzést, de elárulom, már az előbbiből is tudhatnád, hogy a magyar emberek 80%-a olyan fekete kenyeret evett mint a föld, évszázadokon keresztül. Az jobban táplál (és akkoriban olcsóbb is volt), mellesleg a technológia fejletlensége miatt (hiába voltak jóminőségű darázskőből készült őrlőkövek) annak a lisztnek, amiből a mai kenyeret sütik, finomságát tekintve köze se volt amahhoz: szemcsésebb volt, durvább, és így "tovább" emésztetődött (tehát később lett tőle éhes az ember).
De ha talán egy kicsit is utánaolvasnál a valódi szakirodalomban, akkor még jobban meglepődnél, pl. az elfelejtett, de tényleg jellegzetesen magyar tönkölybúza-fajtákat ma is kimondottan egészségesnek találják.

több biztosító 2009.10.19. 08:52:01

@C.M.: ne haragudj, de szerinted akkor isten ne segítse meg szegény magyarországot???????????

Archenemy 2009.10.19. 17:55:22

@C.M.: Ezzel most mi a faszt akarsz mondani? Szerinted ki olvassa el ezt a sok hülyeséget, amit idehánytál?

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.10.19. 19:52:01

@C.M.:

Te rokona vagy a kis buznyák C.M. Punknak, akivel Undertaker komám épp két hete mosta fel a padlót a Hell In The Cellen?!

több biztosító 2009.10.19. 22:07:30

@the dragon: HÜLYÉSKEDSZ, BAZMEG! VEDD MÁR KOMOLYAN AZ ÉLETET! EMBEREK HALNAK MEG!

the dragon (törölt) · http://rajottem.blog.hu 2009.10.19. 22:21:17

@több biztosító:

Még szerencse, mert különben nagyon sokan lennénk... Ez fokozottan igaz a négerekre.
süti beállítások módosítása