HTML

Rájöttem!

Biztos vagy benne, hogy a média mindig az igazat írja? Szerinted, ha az emberek készpénznek vesznek valamit, akkor az tényleg úgy is van? Mi sokat gondolkodunk a dolgokon, és nyitott szemmel járunk a világban. És ilyenkor gyakran fontos dolgokra jövünk rá. Amiket most leírunk Nektek. Peace!

Címkék

11 esek (1) absztrakt (2) adatbázis (1) afrika (4) ágybavizelés (1) aids (1) alapítvány (1) alkohol (4) alkotmánybíróság (1) állatok (6) állattenyésztés (2) alvás (3) amerika (9) andrássy út (1) angolok (3) anorexia (2) arabok (3) aranyér (1) ásványvíz (1) atlétika (1) atombomba (1) atomreaktor (1) ausztria (1) autó (3) autók (1) autókonvoj (1) autóstáska (1) ázsia (3) a férfi (1) bajnokok ligája (1) balaton (1) balett (1) balkán (2) bálnavadászat (1) bank (3) bankok (1) bányászat (1) barátnők (1) barátság (2) bárka (1) bárpult (1) baseball (1) bécs (2) befektetés (1) béke (1) belgium (1) benzin (2) betegségek (14) bevándorlók (2) biciklisek (1) bíróság (3) biztonság (4) bkv (2) bloggerek (1) bor (1) borravaló (2) bosznia (1) budapest (2) buddha (1) bulgária (1) bulímia (1) bulvár (1) bunker (1) bűnözés (12) bürokrácia (2) butaság (4) bütykölés (1) che guevara (1) churchill (1) cigányok (6) clemenceau (1) család (9) csalás (5) csőtörés (1) cukor (1) darwin (1) debrecen (1) dél amerika (2) demokrácia (4) demszky (1) depresszió (3) design (2) devianciák (1) dildó (1) diploma (3) divat (22) divattervező (1) dohányzás (1) dombtető (2) duna (1) egészség (21) egészségügy (6) egyház (4) élet (2) életmód (30) elhelyezkedés (2) elidegenedés (1) elmebaj (2) elnökválasztás (1) emancipáció (2) ember (1) emberek (28) építészet (4) építkezés (1) érettségi (2) erkölcs (6) erőszak (1) értelmiség (12) esztergom (1) esztétika (1) étkezés (10) étterem (2) európa (2) evolúció (1) ezotéria (2) fegyver (3) fejfájás (1) feltalálók (2) férfiak (27) festészet (1) fesztivál (1) fika (2) fikázás (1) film (3) filozófia (3) finomság (1) fizika (2) flipper öcsi (1) foci (3) fogorvos (1) fogyasztói társadalom (5) földművelés (1) földönkívüliek (1) földrajz (1) főnök (2) forgatókönyv (1) forma 1 (1) fotóművészet (1) főzés (3) franciák (4) francia autók (1) fürdés (1) fűszerek (1) futás (1) futballhuligánok (1) fütyörészés (1) gabonakörök (1) galamb (1) gasztronómia (5) gáza (1) gazdagok (22) gazdagság (2) gazdaság (7) geszti péter (1) gimnázium (1) gondolkodás (5) gördeszka (1) görgey artúr (1) gumicsizma (1) gyarmatosítás (2) gyerekek (9) gyerekszoba (1) gyerekvállalás (1) gyermeknevelés (2) gyümölcs (2) gyurcsány (1) h1n1 (1) háború (8) hagyomány (2) haj (1) hajléktalanok (2) halálbüntetés (1) hamburger (2) harcművészet (1) hatalom (3) havas henrik (1) hazaárulás (1) hazakísérés (1) házasság (5) heroin (1) hibaüzenet (1) higiénia (13) hírek (1) hisztéria (1) hitel (1) hitler (1) hivatal (4) hízás (2) hobbi (3) hóbort (3) hollandia (2) homoszexualitás (17) homo sapiens (3) honfoglalás (1) horgászat (2) horthy miklós (1) horvátország (2) hulladékgazdálkodás (1) humán beállítottság (1) humor (1) húsvét (1) idegeskedés (5) időjárás (3) időutazás (1) illat (1) india (1) indiánok (1) infláció (1) influenza (1) ingatlan (1) ingatlannyilvántartás (1) intelligencia (3) internet (3) ipar (2) iphone (1) írás (6) irodalom (6) ismerkedés (1) izrael (1) japán (1) jog (3) kábítószer (5) káosz (1) karácsony (1) kártya (1) katonaság (6) kenyér (3) képletek (3) kerékpár (1) kereskedelem (1) keresztnév (1) kikapcsolódás (4) kína (4) kirándulás (1) kisebbségek (1) kisemberek (4) kivándorlás (1) klímaváltozás (2) klimt (1) költészet (2) kommentelők (1) kommunikáció (1) kommunizmus (5) könyv (4) kőolaj (2) koránkelés (1) környezetszennyezés (4) közigazgatás (1) közlekedés (7) kritikusok (1) kultúra (26) kurvázás (1) kutya (1) ladyboy (1) lakópark (1) lakótelep (1) leszbikusok (1) leszokás (1) liberalizmus (4) líbia (1) lósport (1) lottó (1) lovagiasság (1) lovaglás (1) macskafélék (1) maffia (1) magyargyűlölet (1) magyarok (12) magyar film (1) majonéz (1) makovecz (1) manipuláció (26) média (8) medve (1) meghibásodás (1) melltartó (1) mese (1) metró (1) mezőgazdaság (1) michael jackson (1) miniszeterelnök (2) moszkva (1) mozgólépcső (1) munka (9) muszlimok (2) művészet (18) nácik (2) nacionalizmus (1) nácizmus (1) nagy britannia (1) napszemüveg (1) négerek (10) németek (1) nemiszerv (5) nevelés (11) new york (2) nobel díj (1) noé (1) nők (33) nyár (1) nyaralás (3) olaszok (4) olimpia (1) olvasás (3) önkielégítés (1) önmegvalósítás (2) önzetlenség (1) opera (1) orban (2) ordibálás (1) oroszország (2) orrsövényferdülés (1) orrszőr (1) orvosok (6) orvostudomány (1) őslakosok (1) ősmagyarok (1) ősz (1) pajzsmirigy (1) panel (1) pánik (1) pápa (1) papagáj (1) paraszt (2) parfüm (1) péntek (1) pénz (18) perverziók (12) pina (1) pizsama (2) pokol (1) politika (26) popzene (4) pornófilmek (1) pszichológusok (1) püspök (1) rabbi (1) rágógumi (2) randevú (4) rap (1) rasszizmus (2) régészet (1) rendőrség (5) reptéri ellenőrzés (1) rezsi (1) rezsicsökkentés (1) robotok (1) róma (2) ruházkodás (7) sakk (1) sereg (2) sertéshús (1) shakespeare (1) siker (1) skandinávia (1) skinheadek (1) slágerlista (4) sör (2) sörözés (2) soványság (1) spagetti (2) sport (9) sportfogadás (1) sportos elegancia (1) stílus (1) sunyiság (2) svájc (1) svájcibicska (1) szakítás (1) szakmai kirándulás (1) szakszervezet (1) szalonna (1) számítástechnika (2) szatír (1) szegények (14) szellemi fogyaték (2) szemét (1) szemétszállítás (2) szentmise (1) szerbek (1) szerelem (4) szex (24) szilveszter (1) színész (1) szláv (1) szolgáltatás (1) szólógitár (1) szomszédok (1) szórakozás (14) sztereotípia (1) takarítás (1) talmud (1) táncos (1) tantrikus szex (1) tanulás (3) tányérsapka (1) társadalmi élet (20) tea (1) technika (5) tej (1) telefon (1) televízió (2) tel aviv (1) tengerpart (1) térkép (1) természet (16) terroristák (2) testalkat (1) testépítés (1) tévésorozatok (2) tilalom (1) tisztálkodás (2) tisztesség (3) tömegközlekedés (3) történelem (17) tőzsde (1) tradíció (1) trafik (1) tudomány (25) tudományosélet (2) turizmus (6) üdítőitalok (1) ügyvéd (1) ügyvédek (1) újságírás (3) ünnep (3) űrkutatás (1) usa (2) usztasa (1) utazás (4) vadászgörény (1) válás (2) vallás (12) válság (6) város (6) vasút (1) végtelen (1) velence (1) vidék (3) viktor (1) világvége (1) villámlás (1) villanydíj (1) víz (5) vízdíj (1) zene (6) zöldövezet (1) zöldség (1) zsidók (8) zsidótörvények (1) zsupán (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • geeraa: Na így 9 év után mi a véleménye a cikkírónak az elmúlt évek eseményeiről? A beruházásokról, azok á... (2019.05.04. 18:54) Orbán Viktor
  • bigfoot99: Szemétláda! (2015.06.04. 22:21) Clemenceau, Georges
  • vectraboy: GECI !!!!! GECI !!!!! GECI !!!! (2015.02.09. 12:20) Végtelen
  • radairosseb: @LadyCarambole: Rögtön magára? (2014.01.05. 22:40) Rezsicsökkentés
  • Archenemy: @fat.acceptance: de ezen mi a hímsovinizmus? Bicepsz egy tényt írt le, ha nem tetszik, nem kell el... (2013.07.29. 03:07) Hízás

Gyurcsány Ferenc

2011.03.15. 11:21 CSACSI

Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor két jó kiállású politikus. Régóta méregetik egymást, régóta vitatkoznak, és valljuk be, sokszor nehéz eldönteni, melyiküknek is lehet valójában igaza. De míg Gyurcsány Ferencet még miniszterelnök korában is gyakran kaphattuk füllentésen, addig Orbán szavai egyenesek, és úgy dörögnek az európai parlament üléstermében, mint Kossuth ágyúi Buda visszavételénél. Ugyanakkor az a helyes, ha a kérdéseket több oldalról is van alkalmunk megvizsgálni, fontos tehát, hogy Gyurcsány Ferencet, korábbi miniszterelnökünket is tisztelettel meghallgassuk, és mondanivalója tükrében alkossunk igazságos ítéletet.

208 komment · 2 trackback

Címkék: politika gyurcsány orban miniszeterelnök

A bejegyzés trackback címe:

https://rajottem.blog.hu/api/trackback/id/tr232741052

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ez van, volt és lesz és kész 2011.03.15. 19:33:05

Rövid leszek, mert tulajdonképpen nem érdekel többé az ügy: aki azt állítja, hogy a Szovjetunió egyenlő a világkommunizmussal az hazudik. Aki azt állítja, hogy az 1956-os magyar forradalom halálos sebet ejtett a világkommunizmuson, az hazudik. Ez ennyi...

Trackback: Mi történt Orbán Viktorral? 2011.03.15. 18:05:39

Orbán Viktor vagy kirúgta a beszédtechnika-tanárát, vagy annyira bizonytalan, hogy képtelen odafigyelni arra, hogyan beszél nagy közönség előtt. Március 15-i ünnepi beszédében a legrosszabb régi önmagát mutatta: fejhangon rekedtre ordította magát, mint...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

több biztosító 2011.03.15. 12:50:07

szerintem ez provokáció!

Customi 2011.03.15. 18:08:50

"Orbán szavai egyenesek, és úgy dörögnek az európai parlament üléstermében, mint Kossuth ágyúi Buda visszavételénél"

Majdnem félrenyeltem a kávét, baszki!

Dörögnek, hát hogyne, hiszen "Csapataink harcban állnak" és "Megvívjuk a csatát".

Az idióta...

csoko20 2011.03.15. 18:13:24

"Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor két jó kiállású politikus."
-A nagyorrú hórihorgas, meg a kis köpcös:))

"régóta vitatkoznak"
-Inkább csak üzengetős szájkarate. Valaki mindig kitér a vita elől:))

"Gyurcsány Ferencet még miniszterelnök korában is gyakran kaphattuk füllentésen, addig Orbán szavai egyenesek,"
-Inkább 1:1, de mivel Viktor van most hatalmon, aszem nagyon el fog húzni.

" korábbi miniszterelnökünket is tisztelettel meghallgassuk"
-8évig beszélt lyukat a hasunkba, meg a zsebünkbe...

Gatinho 2011.03.15. 18:14:56

Különbség annyi, hogy Fletó megbukott és nagy nehezen (jobb később mint soha) elhordta az irháját M.O. éléről.

fepi 2011.03.15. 18:20:52

Orbant meg veletlenul sem hasonlitgatnam Kossuth Lajoshoz de meg az agyuihoz sem. Maximum egy patronos pisztolyhoz.

Gyáli úr 2011.03.15. 18:23:57

Engem ifj. Farkas Gyula véleménye érdekelne a mai politikai helyzetről.

2011.03.15. 18:24:00

@Gatinho:
Vityánk viszont sosem buktázott...)))
A nemzet nem lehet ellenzékben))

Balt 2011.03.15. 18:25:59

Mé', Fegyenc mondott ma v.mit...? (Azon túl, hogy "Klára, nem láttad a fogkefémet?")

Bambulka 2011.03.15. 18:26:36

Ma nagyon elvetette a súlykot Orbán. Brüsszelt támadni, ráadásul az EU soros elnökteként...ezt már tényleg nem vágom.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.03.15. 18:27:34

Volt idő, amikor Gyurcsány szavai is dörögtek, és hol van már ő...

Most Viktor szavai dörögnek.

sprenczl 2011.03.15. 18:27:59

Bezzeg a cezaromán fletovics idején: a Nemzeti Múzeum, mint a karácsonyfa, telistele mesterlövészekkel, a múzeumhoz eljutni csak rendőrkordonon és beengedőkapukon keresztül....

Kivlov 2011.03.15. 18:28:07

mikor cselekedni kellett volna, kurcsi betojt és elvégeztette mással a piszkos munkát. addig meg csak a száját jártatta, meg eqrta a féregje, halna éhen reggelre...

Kerek négyszög 2011.03.15. 18:29:32

"Orbán szavai egyenesek..."

Nézzük csak:

"A nacionalizmus... és a politikai demagógia újjáéledését, az autoriter nosztalgia és a politikai szélsőségek fölerősödését tapasztaljuk az egész térségben. Ez az új, a szélsőjobb elvakult, demokráciaellenes erői által szított és a megnövekedett szociális feszültségeket kihasználó radikalizmus rendkívül veszélyes."

""Van még egy tanulsága az Alkotmánybíróság döntésének, fűzte hozzá Orbán Viktor. Mégpedig az, hogy egy demokráciában általában a demokratáknak van igazuk. Egy demokráciában nem képzelhető el, hogy a kormány a saját programját egyetlen lehetséges útnak minősítse. Egy demokráciában mindig van más út, ha az emberek úgy döntenek."

"Orbán Viktor meggyőződése szerint a népszavazás, az azt kedvezően elbíráló alkotmánybírósági döntés az erős Magyarországhoz vezető út egyik fontos állomása. „Akkor leszünk erősebbek, ha Magyarország polgári nem lesznek kiszolgáltatva a mindenkori hatalom önkényének. Közös döntést várunk, azt, hogy a legfontosabb kérdésekben végre a nép döntsön."

"A szabad élet legfőbb garanciája pedig a törvényes rend, éppen ezért a mindenkori kormány alapvető feladata, hogy a kiváltságok helyett polgárainak tulajdonát, a jogbiztonságot és a törvényességet védelmezze."

"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magán-nyugdíjpénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."

dukeekud 2011.03.15. 18:31:59

"fontos tehát, hogy Gyurcsány Ferencet, korábbi miniszterelnökünket is tisztelettel meghallgassuk,"

Ugyan mar, dehogy kell meghallgatni. A gyurcsany egy pszihopata elmebeteg, aki a diktaturaban szerzett vagyonaval megvasarolta maganak a velejeig korrupt mszp-t, es rajtuk keresztul eljutott a miniszterelnoki pozicioba. Ez mindig is az orszag, de folleg az mszp szegyene marad, hogy egy orvosilag igazolt elmebeteg bitorolhatta ezt a poziciot.

Mike36 2011.03.15. 18:32:17

@sprenczl: naja, mert most nem höbörögni mentek a fizetett nézők

Pistie 2011.03.15. 18:33:39

@légycsapó:
"Nem engedjük, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magán-nyugdíjpénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek."

Konkrétan ez egy (számonkérhető) választási ígéret volt. De hát birka nép ez, tisztelet a kivételnek, aki szembeszállt velük.

Kerek négyszög 2011.03.15. 18:37:43

Orbánya mint az EU soros elnöke, lehányta a saját maga által irányított szervezetet.

Minden magyar családot veszélybe fog sodorni az elmeháborodott törpe.

Remélem van még az injekcióból, amit Viktátor a hatalma elvesztése után kapott.

Gyurcsány jóval magasabb intellektussal rendelkező, külföldön is elfogadott vezető.

Bezzeg a törpe! Minden civilizált országban a körülötte levő diplomaták az orrukat is befogják ha ott a büdös gyökér.

vitézlajszló 2011.03.15. 18:42:25

Én már kb. 4 éve mondom, hogy mindkettő elmehetne egy lakatlan szigetre, és ott csinálják egymással azt, amit eddig az országgal műveltek.

kubatov_kommunista 2011.03.15. 18:42:26

a posztoló jó úton halad a kossuth-díj felé :D

OVI szavai egyenesek csak csak a gondolkodása skizofrén.

Leonard Zelig 2011.03.15. 18:50:35

Akkor már inkább Bud és Terence.

büdösmackó 2011.03.15. 18:53:12

bezzeg gyúrcsány idejében minden jobb volt!

ursus artos 2011.03.15. 18:57:27

@légycsapó: "Gyurcsány jóval magasabb intellektussal rendelkező, külföldön is elfogadott vezető."
Jót röhögtem. Vagy részeg vagy, vagy nem látsz az orrodnál tovább! Gyurcsány intelligens és nyugaton elfogadott? 2008 októberében kit zavartak haza Brüsszelből a Kelet-Európának szánt mentőcsomag tervezetével?
Kik néztek tágra nyílt szemekkel, miután kiderült, hogy hazudott?
Kit kellett mesterlövészekkel védeni az ünnepeken?
Kik hisztiztek, hogy nem lehet méltóságteljesen ünnepelni (2006-2009)? (Megoldás: a ballib.)

NA YA! 2011.03.15. 19:01:25

Szamomra GyF megbukott,nem akarom hallgatni, viszont nekem OVi is megbukott (kb. 9 eve), es ot se akarom hallgatni! Nem is teszem ezt! Remelem a tovabbiakban nem kozuluk kell valasztanom! Es remelem azt is, hogy egyaltalan valasztani lehet majd!

gitáros 2011.03.15. 19:05:08

@ursus artos:
Nocsak, nem a nácik baszták szét az ünnepeket?

Anonimama 2011.03.15. 19:06:54

Szerintem mindkettő elmebeteg. Sajnos Viktor mai "brüsszeles" kijelentés hallatán meghűlt bennem a vér, hogy az azért nem lehet, hogy ennyire messzire gurult a gyógyszere...

CubE 2011.03.15. 19:10:36

@Bambulka: háát bassz_ki ilyeneket mondani! Ezt úgy meg fogjuk sz_pni!

CubE 2011.03.15. 19:11:33

@sprenczl: Mert a fityusz fenyegetett, mert a fityusz csak ezt tudja csinyálnyi, he... :D

donpéló 2011.03.15. 19:12:00

Csicskagyurcsi go to hell.

DarthVader 2011.03.15. 19:15:11

@ursus artos: "2008 októberében kit zavartak haza Brüsszelből a Kelet-Európának szánt mentőcsomag tervezetével?"

Jaja. És még azóta sem kért tőle senki elnézést, amikor most valami hihetetlen mentőcsomaggal kellett előállni, csak nem Kelet-Európának, hanem - amit senki el nem hitt volna - Görögországnak, megy Írországnak, stb. Pedig ha akkor létrehozzák, akkor most lenne miből meríteni. Nem lenne olyan fájó az összeg.

CubE 2011.03.15. 19:18:02

Most jön a Kánaán, bocsi de mindenkinek felhívnám a figyelmét, ez "lejterjakab" Most jön a Káin ám!
:D :(

nagyat 2011.03.15. 19:20:30

A mai ünnepi beszédében OV egy szintre sülyesztette a diktatórikus kommunista Moszkvát, az uniós Brüsszellel. Ráadásul ezt éppen akkor, amikor Magyarország az Unió soros elnöke! Biztos hogy minden rendben van Orbán elvtárs?

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.15. 19:24:17

@ursus artos: érdekes, hogy ez a jobbant-komcsi csürhe, a mai napig próbálja bemagyarázni az ostoba hallgatóságnak, hogy ama bizonyos beszéd, Gyurcsány hazugságáról szólt. Pedig nem. Gyurcsány az összes, gengszterváltás óta hatalomra jutott politikus horda hazugságairól emlékezett meg abban a beszédben.

rcs54 2011.03.15. 19:24:59

Gyurcsány Cipolla,vagy Orbán Csipolla,nem mindegy?
Mi szívunk folyamatosan.Hogy hol tekereg az a tet

ves Márió???

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.15. 19:25:38

@nagyat: ezért sem hallgattam meg, mit beszélt ez a kommunista szarkupac. Tarlós elvtárstól is olvastam egy-két mondatot és már nyílt is a bicska a zsebemben... :(
Még jó, hogy a köztársasági elnök elvtársat sikerült teljesen elkerülnöm, különben végighánytam volna a mai napot. :((

lolperec 2011.03.15. 19:25:44

bele lesz még lépve az arcunkba úgy érzem. Egyszer megelégelik nyugaton hogy fröcsögünk itt, aztán no money, szerintem már most is szivatnak, nagy kuss van a támogatásokról.

nagyat 2011.03.15. 19:25:57

OV azt hiszi, hogy ő Obama, csak fehérebb, alacsonyabb, és bátrabb egy kicsit! :D

CubE 2011.03.15. 19:26:17

Orbán Elvtárs tisztában van mit beszél: A Nagy Kádári rendszer minden eleme felfedezhető a beszédében. Sőőt többször megnézte a Tanú c. filmet, és teljesen magáénak érzi!

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.15. 19:45:24

A züzemanyag az cukor és a zöldséggyümölcs lisztesáruk is sokkal drágábbak mint Gyurcsányiúr idejében voltak.Ezt hoszta a fideszetek.

Martian (törölt) 2011.03.15. 19:48:02

@nagyat: "egy szintre sülyesztette a diktatórikus kommunista Moszkvát, az uniós Brüsszellel."

Pedig nincsenek is egy szinten... Moszkva olyan, mint Al Capone rémuralma, Brüsszel pedig mint Bugsy Siegel Las Vegas-t felépítő gengszterszindikátusa.
:))

Bmw 2011.03.15. 19:54:01

Még jó hogy szép idő volt ma, és kint a kertben pihiztem.

ballikos 2011.03.15. 19:54:09

úgy értem, hogy "de a pék"

ballikos 2011.03.15. 19:54:53

csúnya idő volt. köd és hűvös. a kutyának se volt kedve kimenni. okké?

popocatepetl 2011.03.15. 19:55:40

@Bambulka: Jé, csak az eu-senkiháziak üzengethetnek nekünk folyamatosan?

popocatepetl 2011.03.15. 19:56:49

@légycsapó: Önt előjegyeztük egy gyurcsótány-leszopásra.

ballikos 2011.03.15. 19:57:31

mégsem a pék. basszus. bocs, elkapkodtam. hát hiszen Hobo átvette a Kossuth díjat. és még a Szarka fivérek is azt nyilatkozták, hogy tavaly ez még gáz lett volna. nem is beszélve Blaskó Péterről. akkor most mivaaaan?

vitézlajszló 2011.03.15. 19:57:54

@Martian: Budapest pedig a kegyelmes Vezér (gonosz törpe) vezényletével a becsület és tisztesség fellegvára, úgyhogy "nem tűrünk kioktatást".
Az ám a baj, hogy ezt mindannyian meg fogjuk szívni. Remélem speciel neked kurvanagy devizaadósságod van!

soproni1 2011.03.15. 19:58:26

@Martian:

Az a baj, hogy mindenki, akit utálunk már előbbre van , mint Mi.
Nem biztos, hogy bennük van a hiba.

Olyan büszkén mondta a parasztja, hogy fellázadtunk az osztrák fennhatóság alól. Sajnos a történelem eldöntötte, hogy nem mi jártunk jól a nagy elválásban.
A Kiegyezés valami olyan folyamat lehetett, mint amikor az Elektro World svéd tulajdonosa eladta 1 euróért egy román házaspárnak a céget. Csináljatok vele, amit akartok !

csoko20 2011.03.15. 19:58:52

@Martian: Las Vegasban azért elég kellemesen el lehetne tölteni az időt. Chicago meg hideg, koszos; majdnem mint Moszkva:)))

ballikos 2011.03.15. 19:59:59

én specjel nemtűrök semmifajta kioktatás! elvégtire is márcjus tizenötödike van, és ilyenkor virtus ezerrel. neszójjábe! senkisenem! kappe!

CubE 2011.03.15. 20:07:58

A való érzés... Europában már tényleg nincs egy nemzet aki drukkolna nekünk. Együttérezne. Szívesen fogadna mint "Magyar" Magunkra maradtunk. Daccal, dölyfösséggel nem megyünk semmire, nem kikérni, henem megkérni kell! Nem szégyen a segítség. ..és sorolhatnám, de mindegy mert egyesek mindíg felelősöket keresnek. Ne keress, mert "magadba" megtalálod. Ennyit az ünnepről!

vitézlajszló 2011.03.15. 20:12:50

Szerintem csak egy belső puccsban bízhatunk, hogy a normálisabbja kirúgja a gonosz törpét, és elkezdi helyreállítani a renoménkat, ha még lehet.

vörös pipacs 2011.03.15. 20:19:16

@ursus artos: ormányost!Még a padlót is feltörölték a kis genyóval Brüsszelben. Amit pedig a mai napért kap, azt nem fogja a birkáinak elmondani. Azt fogja majd mondani, hogy úgy kiosztottam az egész bandát,mert már megint bántották a magyar népet.

Zene 56 2011.03.15. 20:20:43

Kicsit hosszú lesz, mint Fletó orra!

Gyurcsány nyilatkozatok.

2005.06.25 A következő őt évre átfogó, valamennyi adónemet érintő, alapirányát tekintve az adóterheket, járulékterheket csökkentő, a gazdaság versenyképességét és a társadalom igazságosságnövelését szolgáló adóreformot fogunk elindítani.

2005.07.05.A mi kormányunk az adócsökkentés kormánya. A legőszintébb becsület szavamra mondom!

2006.04.05 Olyan országot szeretnénk, ahol nem beszélnek az adó csökkentésről mert arról a politikusok szoktak beszélni….(?) Kell-e egyetleneggyel több pincér egy étterembe, ha járulékot csökkentenénk? Nem kell. (…) Járulékot csökkenteni? Abból a 600 milliárdból, kérem szépen az összes autóutat, - autópályát meg lehet építeni. Az összes kórházat rendbe lehet tenni. Elnök úr ön téveszmében van, hogy majd több pincér kell, mert csökkenti a járulékot. Lárifári.

207 május
Van aki azt mondja csökkenteni kell az adókat, de radikálisan, és akkor majd növekszik a gazdaság. Pont erre mondta GeorgeW Bush, hogy vudu gazdaságpolitika helyett felelős gazdaságpolitikát kell csinálni.

2008 augusztus13. Adócsökkentésre szükség van, sőt a legnagyobb mértékűre, de mindig vizsgálni kell, hogy ennek mi a szociális ára.

2008. szeptember Csökkentsük az adókat és a járulékokat már a jövő évben. Ennek megvan a fedezete.

Maga az a Gyurcsány Ferenc? HOGY IS VOLT ?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a miniszterelnök-jelölti vitában hazugnak nevezte vitapartnerét, amiért az később beteljesülő dolgokra figyelmeztette a lakosságot?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a "köteles beszédet" és az Orbán-Nastase paktumot a 2002-es kampányban riogatásra, félelemmel való manipulációra használta fel?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki meghonosította Magyarországon a gyűlöletkampányt és a karaktergyilkos lejárató propagandát?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a választási kampányban elhazudta az ország valós pénzügyi helyzetét, és gazdasági miniszterével milliós nagyságrendben költött az adófizetők pénzéből arra, hogy nyugat-európai újságokban manipulatív óriásreklámok jelenjenek meg Magyarországról?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a választást követő napokban sarokba vágta a választási programját, és az új parlamenttel visszavonatta a már hatályban lévő adócsökkentési programot, miközben az ígéretektől merőben eltérő, és/vagy azokkal szöges ellentétben álló kormányprogramot nyújtott be?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki trükkök százaival (amelyekről nekünk nem kell tudni) hozta vissza a szarból a kormányzást? * Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki százmilliárdnyi ÁFA visszatartásával vállalkozók tízezreit tette végképp tönkre és visszafordíthatatlanná tette a körbetartozási spirált?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a választások előtt a Svábhegyi Gyerekkórház szobáiban meghatottan simogatta a beteg gyerekek buksiját, hogy azután (a "reform" jegyében) bezárassa az intézményt?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a szocialista választási kampány kidolgozásával és tanácsadással azt a drezdai-kör nevű csoportot bízta meg, amelynek a szlogenje: "Ha a népszerűségeden nem tudunk javítani, elérjük, hogy a riválisodat nálad is jobban utálják"?

Belpolitika, kormányzás:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki 2004-ben megpuccsolta az akkori kormányfőt, Medgyessy Pétert?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki hazudott reggel, délben meg este?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki elkúrta, nem kicsit, nagyon?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki majd beledöglött abba, hogy (minimum másfél évig) úgy kellett tennie, mintha kormányozna?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki nem hogy a helyes kormányzati politikát, de igazából még a harmadik helyes lépést sem tudja?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki kedve szerint beszélhet a "közszolgálati" televízióban, míg az ellenzék vezetője nem?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akit Merkellel, János Pál pápával, Bush-sal és Fico-val való találkozása után tartott sajtótájékoztatóján a partnerei korrigálni voltak kénytelenek, mert egyoldalúan meghazudtolta őket?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki ma fennen hangoztatja köztársaságpárti mivoltát, holott a rendszerváltás előtt a FIDESZ teljes ellehetetlenítését szorgalmazta?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a kormányzása alatt megduplázódott a magyar államadósság?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a kormánya(i) világbajnoki ezüstérmet szereztek az GDP arányos államháztartási hiány előidézésében?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki svájci Davosban azt találta nyilatkozni, hogy a magyar gazdáktól meg kellene vonni az uniós támogatásokat?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki akkora demokrata és hazafi, hogy esze ágában sincs teljesíteni a nyilvánvaló népakaratot és lemondás helyett húsz körömmel kapaszkodik a hatalomba, miközben éppen politikai riválisát vádolja féktelen hatalomvággyal?

Fasiszta és antiszemita kártya:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki egy zsidó tulajdonostól elkobzott villában antifasisztáskodik?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki előszeretettel használ hitleri jelszavakat? (Egy ország, egy program, egy ember... Neue Ordnung)

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki antiszemitának és fasisztának nevezi politikai ellenfeleit, és a fasizmus alaptalan felemlegetésével sorozatosan lejáratja a világ előtt Magyarországot?

Bűntársak Bűnügy:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc (a máig titokzatos "nagyember"), akit Kulcsár Attila nevű bűntársa egyszerűen csak Gyurcsányinak hívott, aki ha baj van, végül minden kényes ügyet elsimít?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a minisztériumában (állítólag tudta és beleegyezése nélkül) alapítványi pénzek sorsáról döntöttek ifjú szocialista politikusok (Zuschlag, Mesterházy, Arató, Újhelyi), és a sokmilliónyi támogatással ma sem tudnak elszámolni?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a Zuschlag-ügyben tett ügyészségi vallomását (ígérete ellenére) a mai napig sem hozták nyilvánosságra?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki lényegében nulla befektetéssel (és hathatós anyósi segítséggel) privatizálta a MOTIM-ot, és más állami vállalatokat?
* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki miután privatizálta és az állammal felújítatta a balatonöszödi kormányüdülőt és a Szalai utcai képviselői klubot, azt ugyanolyan áron visszabéreltette az államtól?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akit eddig csak azért nem lehetett köztörvényes ügyei miatt rács mögé küldeni, mert:

1./ Mentelmi joga van,

2./ Az ügyészség sorozatosan megtagadja ügyében a nyomozást,

3./ Az elkövezett adócsalások és bűncselekmények időközben elévültek?

Társadalom, erkölcs:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a kormánya agresszíven hozzálátott a tradicionális magyar társadalmi szerkezet, a család és a keresztény erkölcsi normák szétveréséhez, a drogosok, pedofilok, a nemi másságukat nyíltan vállalók elvtelen kormányzati bátorításával?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a feleségét (a Pápa elleni merényletben való családi érintettség okán) kitiltották a Vatikánból?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek az édes jó mamája aggódva figyeli a gázóra állását a pápai panellakásban, miközben telente csak a konyhát tudja fűteni?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a cégei olcsóbban kapják az áramot, mint bárki más?
(2 milliárd forinttal!)

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki mindenki másnál jobban tudja, mit jelent reggel ötkor felkelni és hogyan lehet hatvanezer forintból (talán óránként?) megélni?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek az cégeinél sorozatosan megszegik a munkaügyi előírásokat, túllépik a törvényes munkaidőt, ahonnan a szakszervezeteket is kitiltották az üzem területéről?

Magyarság:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a 2004-es népszavazási kampányban megtagadta a határon túli magyarokat, és 23 millió román beözönlésével riogatott?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a kormánya tanulmányt készíttetett távol-keleti bevándorlók millióinak a fogadásáról?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a kormánya nehezebben ad állampolgárságot egy határon túli magyarnak, mint egy egyéb bevándorlónak?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek az országát már majdnem teljesen felvásárolta az izraeli tőke?

Terror, megfélelmítés:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a rendőrséget a hatalom ökleként, párt-milíciaként működteti?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki az adóhatóságot a másként gondolkodók, megfélemlítésére használja?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki szándékosan kelt terror-fenyegetettségi pánikot minden alkalommal, amikor el akarja terelni a figyelmet egy-egy ügyről vagy a kormányzati alkalmatlanságáról?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki az ellene tüntető tömegbe lövetett 2006. október 23-án miközben aznap legalább háromszor konzultált a legfőbb rendőrségi vezetőkkel?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki gátlástalanul zsarolja, és sakkban tartja saját párttársait azok viselt dolgai miatt?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki alkotmánysértően, a titkosszolgálatokat a szocialista párt gestapójaként felhasználva - megfigyelteti a szabadon választott önkormányzatokat?

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, akinek a Keller Lászlóval fémjelzett kormánya Kapolyi László közbeiktatásával törvénytelenül megfigyeltette az ellenzék prominens képviselőit?

Végül - de nem utolsó sorban:

* Maga az a Gyurcsány Ferenc, aki a "haladó baloldali" hagyományokat folytatva, ismételten tönkretette Magyarországot!

hüséges 2011.03.15. 20:20:50

@dukeekud: ostobaságokat írsz és a helyesírásod sem megfelelő. Nagyon gyenge a memóriája a magyar népnek. Gyurcsány már akkor is gazdag volt, amikor miniszterelnök lett. A nyolc év alatt emelkedett az életszinvonal és ezért vettek fel az emberek hihetetlen mennyiségű hitelt, és nem fogott rájuk senki sem puskát emiatt. A baj az, hogy volt egy ember, aki megmondta az igazat és ezért a "fejét vették" !!! Elfelejtődik a sok beruházás - utak, hidak,müv.palota stb.- sajnos.
92 és 2002 között csak állóvíz volt és diktatúra, mint most.

durcás 2011.03.15. 20:22:45

@csoko20: Elszámoltad magad. Fletó nem volt nyóc évig.. Viktor ezzel az etappal már (összesen) többet volt, van, mint Feri. (De a hasbaakasztás már nem nyolc éve tart...

CubE 2011.03.15. 20:23:32

Szombaton az M1 - Hogy volt műsorában, Simko művészúr azt ecsetelte, hogy egyszer találkozott egy homeless-el és akart neki adni egy kis pénzt, de a hajléktalan visszautasította, hogy ő már annyit kapott a művészúrtól....
Erre a Kossuth díj átadásán, Hobó művészúr ugyan azt a storyt mesélte! Akkor most mivan??????

hüséges 2011.03.15. 20:24:01

@Zene 56: Ostobaság és demegógia !!!

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.15. 20:24:16

@Zene 56: na ennyi fasságot, egy "embertől" már rég láttam. Mégha fidesz-droid is az illető... vagy egy a már megszokott, gerinctelen nácik közül, aki még azt is letagadja, hogy náci... :D

fidesz = házmesterek pártja 2011.03.15. 20:25:07

@hüséges: mit vársz egy komcsiba oltott nácitól? ;-)

CubE 2011.03.15. 20:25:24

@Zene 56: Most változtass nevet " Orbán Viktor" és most másoldd beeee...!

soproni1 2011.03.15. 20:26:11

@CubE:

egy környéken laknak

vitézlajszló 2011.03.15. 20:27:15

@Panther_V: Igen. Aki gondolkodik, esetleg hajlandó rá, az tudja, hogy nem mi rúgtuk agyon a Holt tengert.
Erősmagyarország persze, de mi által lehetne erős? Tuti, hogy a mai arrogancia és nemzetieskedő gőg az utolsó, amivel a kívánt erednény elérhető.
Túl a narancskommunizmus építgetésén, nem csak nemzetileg, hanem (és főleg) nemzetközileg is együtt kell tudni működni. Orbán miatt vagyunk büdösszájúak!

CubE 2011.03.15. 20:28:55

@soproni1: Valahol igazad van, a történelem már bebizonyította, hogy amikor nagyon vertük a mellünket, mindíg rábaseváltunk! :D

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.15. 20:30:32

Erős hadsereg és hadiipar nélkül semmire nem megyünk.

potyus 2011.03.15. 20:30:33

@Bambulka: (18.26 perc)
Tényleg nem érted?
Ez hogy lehet?
Mindenki érti csak te nem?
Orbán máris negligálta saját magát. Minden mindegy alapon demagóg, Ő befelé kommunikál, leszarja mit mondanak az EU ban, neki a harc a fontos.
Ez tetszik a zembereknek. Ők nem sarcolják a népet, nem lopnak, mint a szocik, ők egyszerűen megzsarolják azokat a jövedelmező magán cégeket, melyeknek komoly nyereségük és vagyonuk van, vagyis viszonylag önjárók. Egyszerűen el"kérik" a cég tulajdonhányadának jelentős részét.
Ha nem adják maguktól az érintettek, kikényszerítik.

CubE 2011.03.15. 20:31:47

@CubE: Mi kis ország vagyunk, mi nem ugrálhatunk, illetve persze, hogy ugrálhatunk, csak akkor megnézhetjük magunkat.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.15. 20:33:18

@potyus: Teszem hozzá, helyesen teszik mert ne az emberek fizessék meg, s az is nagyon helyes, hogy az élhetetlenek akik még havi 0,3 M-t se bírnak összehozni (vagy legalább 2-3 kölköt) az keressen kevesebbet mint eddig.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 20:36:00

Jól mondtad. Szavai egyenesek. Csak a szándékai nem. Nem azt mondja, teszi, mint amiről beszél. Azaz, ó- és újmagyarul is: hazudik. Talán, mint a vízfolyás? Á, nem. Nincs rá magyar költői kép. Rájöttem, hogy azért nem hívják meg az USA-ba, mert ha meglátogatná a Niagarát, az menten megállna szégyenében. Ennyit nem ér meg nekik egy ilyen csoda:)

durcás 2011.03.15. 20:36:01

@Panther_V: És az űrkutatás??!! Kihagytad.

CubE 2011.03.15. 20:36:08

Nem a bűvös GDP- kell csökkenteni, mindenáron! , hanem a termelést, és evvel együtt a fogyasztást kell növelni. Ehhez mi kell? Pénz! mármint a parasztnak, hogy költekezzen. Ennyi a gazdasági programom, oszt, kész!!!

Avatalján 2011.03.15. 20:36:18

@potyus: Persze, a gusztustalanul harácsoló cégek helyett inkább vetettek volna ki újabb adókat az agyonsanyargatott magyarokra...

durcás 2011.03.15. 20:36:58

@Panther_V: És az űrkutatás??! Kihagytad..

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.15. 20:40:00

@durcás: Nem kéne ezen az úton járnunk. 3 betûs országokat a húzott szemûeket, s a cigókAT kövessük?! Ennél azért többre hivatott a magyar. Mi mondjuk menjünk bele a Földbe.

CubE 2011.03.15. 20:45:11

@Avatalján: "a gusztustalanul harácsoló cégek helyett inkább vetettek volna ki újabb adókat az agyonsanyargatott magyarokra" IIgen mert akkor tudjuk mit kell még fizetni, igy meg kétszer annyit varrnak a nyakadba, és még amiről nem is tudsz, tudatlan! Vedd már észre, hogy nincs olyan, hogy ingyen meg kedvezménesen, mert azt is valakinek ki kell fizetni!!!

soproni1 2011.03.15. 20:45:56

@Zene 56:

Fletónak volt 3 emberi mozzanata.

1, Öszödi beszéd

2, 2 évre el akarta törölni a minimálbért, de a munkavállalói köcsögök megtorpedózták

3, A 2008 évvégi kikelet hadműveletben megtiltotta az adóellenőröknek, hogy büntessenek.

A két kézzel pénzt szóró politikájának sok haszonélvezője volt ( akik most ugatnak).

A gazdaságot még a válság előtt tönkretevő vagyonosodási eljárásokat meg a hardcore baloldali érzelműek követelték ( az más kérdés, hogy az élet igazságos és visszahullott azokra, akik követelték )

okostojgli (törölt) 2011.03.15. 20:47:28

@Zene 56:
Kihagytad bazdmeg a 400 forintos benzint, a cukrot, meg hogy a fizum is csökkent 400 forinttal.

Gyurcsány a hibás!

Az is kimaradt, hogy a köcsög Fletó 5 éve alatt a rohadék nyuggerek kaptak 13. havit de Orbi 5 éve alatt megszívták.

soproni1 2011.03.15. 20:49:08

@CubE:

Ez szó szerint így van. Engem a Pannon Gsm próbált lehúzni , ami véletlenül derült ki ( pont a különadó utáni hónapban ). Az ELMŰ, Gázművet nem tudom ellenőrizni, de ott is nőtt a számla, de a fogyasztás csökkent.
A bankadóról nem beszélek, mert mindenkit érint.

vitézlajszló 2011.03.15. 20:50:01

@Avatalján: A gusztustalanul harácsoló cégek munkalehetőségekkel szolgálnak, adót és járulékot fizetnek és, ha hagyják őket, akkor fejlesztenek, beruháznak, további munkalehetőséget teremtve.
A profitért? Hát mi a túróért? Ha a tőkés a bankba teszi a pénzét az jobb?
A vállalkozó nem a te két szép szemedért vállalkozik, hanem a megélhetéséért, ha tetszik a profitjáért.
Tisztes közgazdasági kultúrával megáldott helyeken (Mo. orbánék miatt sem ilyen) ez természetes.

soproni1 2011.03.15. 20:50:39

@okostojgli:

de csak a szoci nyuggerek kaptak 13. havit. Az öntudatos polgári nyugdíjas visszautalta az utolsó szálig.

CubE 2011.03.15. 20:50:48

@Zene 56: Na most akkor mocskolódjunk! Kik egyeztek meg annó, hogy az olajszőkítést nem vizsgálják, sőt titkosították 80 évre. Ha jól emlékszem minden egyes párt: MSZP, FIDESZ, MDF, KDNP, satöbbi. akkor most Gyurcsányozhatsz, meg a többi...,

CubE 2011.03.15. 20:56:36

@soproni1: sőt, elutasította az Orbáni 14 havi nyögdijjat is!!!

soproni1 2011.03.15. 20:57:32

@vitézlajszló:

Éppen a "munka" szóval van baj !

soproni1 2011.03.15. 20:59:43

@CubE:

Azon vettek Magyar Nemzet előfizetést meg CBA vásárlási utalványt, hogy a magyar ipart támogassák.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 21:00:24

@CubE: no, kimondtad a varázsszót. Sajnos a szaksajtó is kussol és Orbánnak/Matolcsynak tapsol az EU-val együtt - ehhez a nyilvánvalóan semmire sem jó, hazug programhoz. Ha mi, egyszerű parasztgyerekek ezt átlátjuk, akkor itt valaki hazudik, de nagyon. Össznépi színjáték ez, lehet, ezek már tudják hogy tényleg jön a világvége - addig meg elvakítgatnak itt minket, parasztokat. Na, megyek kapálnyi, mert a főd teremne még addig, csak gondozni köll.

CubE 2011.03.15. 21:00:33

@soproni1: csak annyit, egy közgazdász azt nyilatkozta, hogy évente 180 milliárd forintot spórolnánk, ha mindenki bankkártyával fizetne.
Kérdésem : Kinek spórolás?
- megmondom, a bankoknak
mert a tranzakciót te fizeted.
akkor hajrá, spóroljunk!!!

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 21:01:24

1. Ez a poszt most miről szól? Érdekes, az index kirak időről időre ilyeneket.

2. Nem, nem akarom meghallgatni. És véletlenül se hasonlítgassuk Orbánnal, főleg ne emberileg. Nem egy liga.

regress 2011.03.15. 21:03:58

@Zene 56: nyugodj meg,nem kell 2-évet várnod,elmebeteg vezéred túltesz rajta

CubE 2011.03.15. 21:06:02

@waszabi: ha igazán kiakarjuk mondani, itt megbukott a közgazdaságtan. Azt elhiszem, hogy amerika azért bukott mert túlköltekeztek, amiatt, hogy többszörös jelzáloghitelt vettek fel. Volt mire. De itt a magyar honban csak visszafogásról beszélnek.Már hova a f.ba fogjak vissza. Így nem lehet semmit se csinálni. Ez egy elhibázott szakadékbaívelő pályafutás:

soproni1 2011.03.15. 21:08:00

@CubE:

Ha elektronikusan számláznánk, akkor százmilliárdot spórolhatnánk. De ! ,feleslegessé válna egy beszállító iparág. Azok az emberek, gyárak munka nélkül lesznek.

Spórolni a fűtéssel, benzinnel kellene. Akkor meg Mol menne tönkre. Ne spóroljunk !

soproni1 2011.03.15. 21:10:23

@CubE:

Usa köszöni jól van. Aki nem tudta fizetni a hitelt, visszaköltözött bérlakásba. Nem anyázott, költözött.
Nálunk a kapitalizmus is zsákutca ( meg minden rendszer, ami munkára épül)

CubE 2011.03.15. 21:10:50

@soproni1: bazdmeg, ezt mondom, már spóroltunk eleged, ell kell engedni a fogyasztást, de ahhoz adj a "parasztnak több pénzt" ne a tehetősnek, baszod!!!!

CubE 2011.03.15. 21:11:45

@soproni1: miért, van munka??????

soproni1 2011.03.15. 21:18:09

@CubE:

munka van. használható munkaerő nincs.

A mercedes gyárba a szalag mellé nem jelentkezik senki, Németországból hoznak embert.

A termelő üzemek jó része vész üzembe kapcsol szüretkor, disznóölésnél, aratásnál, mert a dolgozók 30%-a táppénzen van.

A paraszt meg most jól keres, mert lábon adja el külföldinek a terményt. Az a baj, hogy a gyereke már a városban akar média menedzser lenni.

vitézlajszló 2011.03.15. 21:19:17

@Bathory: Emberileg?
Szerintem két hivatásos hazudozót össze lehet hasonlítani.
Miben is rejlik a Vezér emberi nagysága? Ja, ő az ember, aki soha nem hazudott, hazudta őkelme.
A teljesen meghülyített embertömeg fölött Cipolla módjára uralkodni, na ebben is van hasonlóság, egyelőre orbán jobban csinálja. Hülyít, cinikusan és gátlástalanul hazudik, szinte egy őszinte mondata nincs, talán csak az, hogy "éhes vagyok".

Mr. Waszabi 2011.03.15. 21:22:34

@Zene 56: kit nézel hülyének? A "köteles" beszéd volt a fenyegetés, riogatás, nem az, hogy erről utána ki mit mond, vazze. Nem mellesleg, igaza lett Gy-nak, most itt van az idióta majomcsapat, aki karikatúrát csinál az országból, belőlünk, de még a nemzeti ünnepből, értékeinkből is. Talán az volt a hülye, aki elmondta azt a köteles beszédet, akkor nem lett volna miről beszélni.
Másfelől tessék belenyugodni, hogy most Viki bácsi van hatalmon, ezért az van a fókuszban, amit ők csinálnak, pontosabban, amit nem csinálnak. Ők mondták 8 évig, miért nem jó nekünk az MSZP. Hát most lehet bizonyítani a gyakorlatban, de nem lehet elbújni Gy háta mögé, az nem ér. Most adott a lehetőség, a hatalom, természetszerűleg nem arra vagyunk kíváncsiak, milyen pocsmány volt az előd.
Ha annyira tudták, mit nem jól tett, akkor hol a pcsába vannak a tervek? Ennyi év alatt már valaminek csak kellett volna készülnie vagy fejből kéne zongorázniuk, ha nem készítettek kottát. Feltéve persze, hogy valóban fel akarták virágoztatni országunkat, s nem csak a saját zsebüket. Utóbbi esetben szopóág van, mert felköptek a Kárpát-medence fölé és muszáj alatta állni - sajnos mindannyiunknak. Ebből a szituból senki nem fog jól kijönni, de legkevésbé Orbán.
Népiesen: Előre ivott a medve bőrére. Van ez így.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 21:25:45

@vitézlajszló: Hülye vagy, de ez csak a te bajod. Gyurcsány nem hülye, ez mindannyiunké.

vitézlajszló 2011.03.15. 21:30:50

@Bathory: Hülyézni, másokat semmibevenni, lenézni. Tipikus fidesznyik, narancskomcsi mentalitás!
Szóval fülkeforradalmár, ha nem tudsz érvelni a Vezér emberi nagysága mellett, akkor talán a hülyézést is mellőzhetnéd, mert ez egy igencsak primitív formája a kommunikációnak.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 21:33:13

@waszabi: Sandits rá azért a számokra is. Orbánék a múlt ciklusukban csökkentették az adósságot, most is meg fogják csinálni, mert nagyobb a mozgásterük a 2/3dal. Nőtt a gazdaság is. Jé, idén is nőtt, és a ktgvetésben kisebb növekedéssel számoltak. Na 1,4% nem a világ, de jobb int a -7%.

A szocik mindig felültervezték a bevételt, meg alul a kiadást, abból meg mindig csőd van.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 21:33:42

@soproni1: megtoldom. 10 esztendeje működik a VIBER, az azonali átutalási rendszer. Nem volt semmiylen akadálya eddig sem, hogy áttereljék a banki átutalásokat arra, mégsem történt meg.
Az MNB 2002-ben 1280 Ftot kért egy VIBER tranyóért, ennyibe fájt egy kerbanknak, ők viszont 8-10 ezret kaszáltak ugyanazért az ügyfelektől. Ma az MNB 260 Ftot kér egy tranzakcióért, a bankok még mindig 2000-10000ig. A dolog pikantériája, hogy mindkét rendszer az MNB hatáskörében van, akár 5 éve is csak egy döntésbe került volna az átállás. Nem tudnám összegserűsíteni, mit tettek zsebre a bankok ezidő alatt a GIRO rendszer használatából kifolyólag.
Ami ironikus, hogy az MNB is csak akkor hozott korlátozó intézkedéseket a devizahitelekkel kapcsolatban, amikor azok már bedőltek tömegesen, pedig kezdettől ismerték a kockázatokat, sőt a hitelállomány alakulását is látták. Van ebben némi szándékosság, akárhogy is nézem. Ugyanezt gondolom a GIRO megszüntetéséről is, sokat veszítettünk a halogatáson és még mindig csak ígéret az átállás.

Bambulka 2011.03.15. 21:37:23

@potyus: Szerintem nagyon sokan értetlenül állnak azelött, hogy miért szólt be az EU-nak. Az EU elnökség azzal jár, hogy azt képviseled, nem ? Az egy dolog, hogy ez eszméletlen taplóság de ráadásul semmi értelme nincs. Kivéve, ha az EU-ból való kilépés a célja.

vitézlajszló 2011.03.15. 21:45:12

@Bambulka: Ahhoz nem elég tökös! A nagy pofáján és egóján kívül csak az arroganciájára építhetsz.
EU-ból kilépés? Na, ahhoz bizony államférfi kell, nem egy szájkarate bajnok.

soproni1 2011.03.15. 21:54:24

@waszabi:

Igaz.

Röhej, hogy délután kettőig le kell adni egy utalást, hogy másnapra odaérjen ( belföldön).

Eredő 2011.03.15. 21:58:00

Nem értem mit akar O.V.Elflejtette, hogy a vendéglátóknak nem illik a vendégnek neki menni. Ekkora parasztságot!Ez is csak az országnak árt!

pixelpiréz plüssvitéz · http://kigondoltam.blog.hu 2011.03.15. 21:58:45

@Bathory:

Igen másik Liga, Én úgy Tudom, Orbán Úr a Felcsút SE-ben játszik.

Én azt nem értem, miért nem Illés Béla vagy például Talapa lett a Miniszerelnök, hiszen ők legalább NB1-ben is játszottak már, sokkal jobban képviselnék Országunkat az Európai Covenantban!

petbecks 2011.03.15. 22:00:13

@légycsapó:
"Gyurcsány jóval magasabb intellektussal rendelkező, külföldön is elfogadott vezető."

az még nem is baj, hogy alapvetően tájékozatlan vagy, de ezt a véleményt leírni.. te jó ég.. nem hittem volna, hogy az elmúlt 6 év után még maradt ennyire sötét és ostoba ember ebben a szerencsétlen országban... :(

Szólásszabadság 2011.03.15. 22:00:19

Gyurcsány Ferenc hazugságait 5 évig hallgattuk, szerintem elég volt...
Leszerepelt, vége, ennyi volt.
Tessék elfogadni végre, hogy a hatályos választási törvény szerint most a Fidesz kormány fújja a passzátszelet 2/3-dal. Pont.

Lajos bacsi 2011.03.15. 22:03:39

Nem kell bántani Viktort, tud még toppantani, ha kell, földhöz vágja magát és hisztizik is.

Csak be ne szarjon a nagy erőlködéstől.

Mint egy csecsemő...

(Ferit inkább hagyjuk, olyan volt, mint a Fele sem igaz vetélkedő politikai különkiadása.)

Anonimama 2011.03.15. 22:05:06

@Szólásszabadság: Nem az a baj, hogy ők fújják, hanem az, ahogyan... a mai szereplése után Orbán Viktor nálam egy életre leszerepelt. Egyszerűen tényleg felfoghatatlan, hogy a mai beszédét komolyan gondolta... és senki nem szólt neki, a beszédírói sem, hogy ez gáz... A környezetében sem volt senkinek ennyi esze???

Lajos bacsi 2011.03.15. 22:07:04

@Anonimama: Nem lehet neki szólni, bennfentesek szerint..., süket mindenkire.

vitézlajszló 2011.03.15. 22:08:18

@Szólásszabadság: Igen, elég volt!
A 2/3-os passzátszél meg feljogosít fideszhazugság-áradatra ugye?
Én úgy fogalmaznék, hogy elég már a mindenféle hazugságokból.
"Őszinteség vet véget az őrületnek."

Anonimama 2011.03.15. 22:10:06

@Lajos bacsi: De a beszédeit valószínűleg nem ő írja, és ez azt jelenti, hogy a környezete is agyhalott... és ez aggodalomra ad okot.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 22:10:36

@Bathory: nem tudom hol élsz. Nőtt a munkanélküliség, nem kicsit és tovább nő. Drágaság van, a jövedelmek csökkennek és az állami ellátások is nem kis mértékben. Még nem érzed, de majd nem sokára. Szétbarmolták a befektetői szektort, bizalmat, minden állami kontroll alatt van. Közben megy a kormányzati költekezés. Miről beszélsz tehát?
Mit fogsz dolgozni? Mit fogsz enni? Vagy a gyerekeid? Az államadósságcsökkentő befizetési bizonylatokat? Kevés lesz az vacsira, gyanítom. Imádom, hogy a gazdasági szaklapok is a napi forint árfolyammal éltetik vagy riogatják a népet, mintha az valami trend lenne. A tendencia számít, hogy évvégére - jövő ilyenkorra már kva nagy bajban lesz az ország. Tények? 2007 óta a svejci frank folyamatosan emelkedik. Ez trend, ez mutatja a valóságot, hol tartunk - vagyis, hogy romlik a helyzetünk.
Ok, elvett 3000 milliárdot a magánnypktől, amiből nagyjából 1000 milliárdnyi a piacképes részvény, a többi vagy forgalomképtelen, vagy magyar államkötvény. Utóbbiakat leírja önmagával szemben, javítva a számokat. Ettől Neked nem lesz több pénzed és az árak sem leszenk alacsonyabbak. Mivel a gazdaság nem fog jobban termelni ettől, 1000 milliárd kevés ehhez. Az állam nem csak azért hitelképtelen, mert amugy is magas volt az államadósság, hanem mert átgondolatlan, diletáns intézkedéseivel, magatartásával a kedvező lehetőségektől is megfosztotta magát. A hitelminősítőket nem lehet becsapni, ezt már láthattad, még ha Olli Rehn be is aranyozza kormányunkat. És ráadásul világméretű elhúzódó válság közepén tette mindezt, amikor inkább összefogásra lett volna szükség. Megint a régi jó magyar politikai-diplomáciai baklövések - soha jobbkor. A vigasztaló, hogy Magyarországot jelenleg nem lehetne interkontinentális rakétával sem meglőni, mert gyorsabban zuhan a szakadékban, nem érné utól.
Abban tévedsz - nem csak Te, a kormány is -, hogy az országnak nincs olaja vagy gáza, semmi különleges kincse, amit csak ki kell teremelni a földből, s aminek a hátán egy ilyen politika elevickélhetne. Csak bérfeldolgozók vagyunk lényegében, sem a technológia, sem a nyersanyag nem hazai. A látszólagos javulást a bezárt nyugati gyárakból átmenetileg idetelepített munkák adják. De ez megy tovább innen keletre, hamarabb, minthogy számottevő profitot termelne az országnak. Nem folytatom, a lényeg az, hogy kva nagy szrban vagyunk, amihez nem megfelelő a kihaénnem fellépés.
Mást ne mondjak, a hazai mezőgazdaságot épp akorra sikerül szétverni totálisan, mire szükség lenne rá, mert enyhíthetne a hazai árakon. Gondolok itt a kukorica spekulációjára, ami nyár óta folyik itt szép csendesen, s az állattenyésztőket megfojtja. A kormány még csak hozzá se szólt, mi meg k drágán vesszük a húst.
Szagértő az nem volt...mint a Muppet Show-ban:)

Anonimama 2011.03.15. 22:13:11

@Lajos bacsi: De a beszédeket valószínűleg nem ő írja, ez viszont azt jelenti, hogy a környezete is agyhalott... és ez aggodalomra ad okot, mert akkor a jövőben is ilyen színvonalú beszédeket fognak neki írni.

Lajos bacsi 2011.03.15. 22:16:16

@Anonimama: Nem jó ilyeneket írni, mert a mi bőrünkre megy-de minél nyilvánvalóbb a baromság, amit mond, annál hamarabb kopik....

Anonimama 2011.03.15. 22:17:39

@Lajos bacsi: Reménykedjünk, hogy a rajongói is rájönnek erre!

Lajos bacsi 2011.03.15. 22:22:04

@Anonimama: Mindig marad egy mag, aki sosem jön rá, (mindig lesznek GY.F.-fanok is) de rengeteg megdöbbent, elképedt, megrémült jobboldalival találkozom...

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 22:25:05

@waszabi: Nem kell ennyire hosszút írni. Nekem annyi elég, hogy az ország sokkal jobb helyzetben volt az ezredfordulón(tudom, Bokros miatt), 2002ben nagy osztogatással kezdték(nyilván az üres kasszából), majd az utolsó helyre tornászták a régióban az országot 2008ra. De facto IMF nélkül csődbe mentünk. Ezután nincsenek kételyeim, hogy a jobbat választottam.

l.x. 2011.03.15. 22:29:02

"De míg Gyurcsány Ferencet még miniszterelnök korában is gyakran kaphattuk füllentésen, addig Orbán..."

... gyárt egy olyan világot, amelyben igaznak tűnnek a szavai. Ha korábbi szavaival homlokegyenest elleneznek, a korábbiaknak is gyárt utólag egy univerzumot, amelyet visszamenőlegesen hatályosít, oszt jónapot.

Egyikük kalandor, aki azt hitte, a jóhiszemű célok eszközei szentesíttetnek, utóbbi oszdmegésuralkodjista populista, aki a céljai eszközének szentesítésére maga szenteli fel önmagát.

Anonimama 2011.03.15. 22:29:20

@Lajos bacsi: A legnagyobb baj az, hogy alternatíva nem nagyon van. Hiába van rengeteg megdöbbent, netalán kiábrándult szavazója, ha rajta kívül másra nem tud szavazni.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 22:29:53

@Szólásszabadság: én is ezt mondom. Tessék bizonyítani a hozzáértést, kitenni az asztalra a sok jobbító ötletet, amit évek óta mondogatnak. Minden hatalom megvan hozzá, mi kell még? Csak gyorsabban, ha kérhetem, mert körmünkre ég az utsó gyufa. Nem magyarázkodni, dolgozni, dolgozni, érdemben, nem lényegtelen törvényekkel foglalkozni.Lassan évfordulós lesz a fülkeforradalom:)
Csak mondom, hogy a római receptben "cirkuszt ÉS kenyeret a népnek" áll, nem csak cirkusz. Ezt azért egy jogászbandának tudnia kéne, vagy legalább az egyiknek.
Ha valóban gyors és hatékony bevételnövekedést akartak volna, akkor bevezetik mondjuk a cégek forgalom utáni adóztatását ( az iparűzési mintájára vagy ahelyett), így a gazdasági szereplők nem bujhatnának ki az adófizetés alól. De nem tették ők sem, mert akkor jajj, az udvari beszállítóknak is fizetniük kellene, s csúnyán néznének a Főnökre. És ezek mind "magyar" vállalkozók, nem ám külföldiek, vegyük észre. Ezt bszta el az elődje is - nem akasztott fel párat közülük. Lássuk, hogy a saját vállalkozói rétegünk lop meg valójában, nem a FIDESZ vagy az MSZP politikusai, funkcionáriusai fizetése kerül sokba. Ébresztő. 2. körös vagyon átrendeződés folyik, különböző kormányaink egymás után zsebelnek ki bennünket, egyre mélyebben, közben a posztokon meg megy a marakodás(vagy magyarkodás? már nem tudom melyiket akartam írni, mindkettő szinoníma:)

burgener 2011.03.15. 22:30:29

@Bathory: Én is ezt gondoltam, csak tudod, Matolcsy szimpla hülye, szemben mondjuk Járaival és Vargával, ő a várból is tud szart építeni...

Lajos bacsi 2011.03.15. 22:33:11

@Anonimama: Nézd, komolyan azt hittem, hogy simán, nyugisan megkapaszkodik 12 évre-erre maga alatt vágja a fát.

Ha csőd lesz és nem lesz IMF, senkit sem fog érdekelni a mellébeszélés.

Lajos bacsi 2011.03.15. 22:35:18

@l.x.: Hopp, ez pontos találat.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 22:35:25

@burgener: Ezt ugyan semmi nem támasztja alá, de neked elhiszem.

Milyen várból? Szar az van dögivel.

burgener 2011.03.15. 22:40:08

@Bathory: Roppant egyszerű.
Gyurcsány 2005-ös, 5 %-os ÁFA-csökkentése volt akkora egetverő baromság, mint a 16 %-os adókulcs.

És ha nincs belföldi tőke-márpedig nincs- nem rugdosom a külföldit, mert itthagy és akkor marad a szar.

Járai fegyelmezett közgazdász volt, Matolcsy fantaszta. Münchausen, hajunknál fogva....

AR-Peter 2011.03.15. 22:40:29

"Elnök úr ön téveszmében van, hogy majd több pincér kell, mert csökkenti a járulékot. Lárifári."

Spec. ebben igaza volt.

Ehhez mondjuk olyan szinten kell lenni értelmileg, hogy vki ne csak fehéret és feketét tudjon látni. Illetőleg gondolkodni kell, ami fárasztó és macerás.

Anonimama 2011.03.15. 22:41:30

@Lajos bacsi: Hát nem tudom, de az biztos, hogy nem mennek jó irányba a dolgok. Igaza van waszabinak, hogy itt szerencsétlenkednek, de lényegi gazdaságösztönző intézkedéseket nem hoznak, illetve csak ideológiagyártás folyik, meg a saját hatalmuk bebetonozása, minden más ez utóbbinak van alárendelve. Ehhez képest tényleg vér-amatőr volt ez a mai beszéd, mert ezzel nem bebiztosítja a hatalmat, hanem a saját rajongói közül is elbizonytalanítja azokat, akik használják is az agyukat.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 22:47:15

@Bathory: most megyünk csődbe IMF nélkül. Nem volt azzal semmi baj, csak az, hogy megszegték volna a költségvetés kiadási oldalát, s akkor sok figyuszos udvari beszállító elesett volna a tervezett bevételtől. Ezért rúgták ki az IMF-et, nem azért mert az ország mételye volt.
Meggyesi osztogatása valóban átgondolatlan volt, épp úgy nem tudott kiállni a nyilvánosság elé és beismerni hogy nem jó döntés volt, nem tudta módosítani ígéreteit, ahogy most Viktor se tudja. És még mindig nem tudja, pedig nyilvánvaló a bukta. Nagy hiba, főleg, hogy 10 éven belül ismétli az előzmények ismeretében. Meggyesi "osztogatása" indokolt volt akkor, csak a mérték, a tempó nem. Egy diplomás közalkalmazott 15 évi munkaviszonnyal 2002-ben 34.000 ftot keresett bruttó. Ezt emelték 64ezerre, majd a diplomás minimálbérrel 110ezerre. Összevetésül mondom, hogy az első két összeg az éhenhaláshoz se volt elég akkor sem, nem hogy megélhetésre. Kapitalizmusban dolgozom régóta, de akkor 10x annyit kerestem, és az se volt sok, még is én szégyelltem magam a tanárok, könyvtárosok, nővérek, orvosok nyomoráért.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 22:47:20

@burgener: A 16%-os adókulcs szerintem jó(véletlenül sem a gazdagoknak szól), magyarországon már nem volt érdemes szakmai karriert csinálni, csak feketézni. Egy valamire való szakember bármilyen ágazatban keres 500k bruttót, ennek a fele volt az elvonás(ezen felül a munkáltatói járulékterhek)+ÁFA, illetékek, jövedék. A bérből-fizuból élők pénzének 70%-a visszafolyt, már a szakemberek sem akartak itthon maradni. A családi adózás még jobb 5let.

A külföldi tőke nem szívességből van itt. Akkor megy el, ha van neki jobb hely. Én nem tudok semmiféle tömeges tőkekivonásról, pedig ugye ezzel volt tele a sajtó a minimális különadók bejelentésekor. Szerinted elmentek? Szerinted kié a sajtó?

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 22:50:13

@waszabi: Én nem mondom hogy jól keresnek az általad felsoroltak, de hülyeség volt osztogatni, mert nem volt rá keret, egyszóval populista húzás volt a jövő kárára. És senki nem halt éhen 2001ben sem, úgy emlékszem.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 22:55:10

Mondjuk lehetett volna 97-98-ban lecsökkenteni az adókat, 4 éves költségvetést csinálni, és a kieső adóbevételeket IMF hitellel pótolni. Az államadósság akkor minimális volt, ugye Gyuláék visszafizették a nagyját. Így valszeg lehetett volna alkudni az IMF-fel egy ilyen költségvetési törvény birtokában. Lehetett volna nagyobb befektetési arányt és fellendülést elérni, lehettünk volna adóparadicsom stabilan. De ez a hajó elment.

Martian (törölt) 2011.03.15. 22:57:31

@soproni1: "Olyan büszkén mondta a parasztja, hogy fellázadtunk az osztrák fennhatóság alól."

Na igen, azt Kossuth jól elqurta a Habsburgok trónfosztásával... ezért nekünk esett a Szent Szövetség, behívták a ruszkikat!

flippant 2011.03.15. 23:02:49

Gyurcsány reggel, délben és este hazudik 1-1 órát de csak hétköznapokon.
Orbán azonban minden nap hazudik 2 órát.
Melyikük hazudik többet?

soproni1 2011.03.15. 23:03:41

@Martian:

Nekem is hősök a 48-as "forradalmárok", mert én sem szeretek dolgozni. Sajnos, csak a történelem döntötte el, hogy a munka kifizetődőbb lett volna.
Mindegy. Az osztrákok jól élnek, mi meg büszkék vagyunk.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 23:03:56

@waszabi: Na várjunk, várjunk.

Sok minden lehetett volna, nem vitás.

Gyuláék mit fizettek vissza? Minek a nagyját? Orbánék előtt is meg utánuk is kizárólag nőtt az adósság GDP arányosan. Alattuk lett 53%ból 50%. GDP-arányosan, az adósság alattuk is nőtt, de a termelés gyorsabban. És ez a lényeg, a vállalkozók többsége is hitelből fektet be, de nyereséget hoz létre. Nem a hitel a rossz, hanem a hülye ember a rossz.

soproni1 2011.03.15. 23:05:54

@Bathory:

Nem mentek el, hanem kiterhelték rám többszörösen.
Ha van eszük, akkor nem itt fektetnek be, hanem ahol engedik. Akkor csak rájövünk, hogy inkább kiadást kéne csökkenteni, nem bevételt növelni.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 23:06:10

@Bathory: az emberi létezésnek vannak normái szerintem. Lehet szidni a szoci kormányokat a z államadósság miatt, de látni kell, hogy az életszínvonal emelkedése nem kis mértékben oka az eladósódásnak. Vagyis mindenki részesül abból, az is aki most tépi a száját egyoldalúan.
Meggyesit az eredetileg lakásépítési kölcsönök kiterjesztéséért és fellazításáért teszem fellőssé, mert sok visszaélésre adott lehetőséget, az eladósodás mértékének elsősorban ez az oka. Az eredeti FIDESZ törvény csak új lakás vásárlására és építésére volt igényelhető, ami valóban jó cél volt.
Most sajna nyoma nincs hasonló fellendítő programnak. Akkor Roosevelt New Dealjét másolta Viktor - bejött nekünk is, pirospont érte. Most szintén a 30-as évekből vett mintát, csak épp a nemzetiszocialista Németországét, politikai szinten is, nem csak gazdasági elemeket, s ez már korántsem kecsegtet akkora és egyöntetű sikerrel - ez már most látszik.

Martian (törölt) 2011.03.15. 23:09:36

@vitézlajszló: ez viktortól csak a szokásos szájkarate volt, nem lesz negatív következménye... egyrészt a híveinek szólt, hogy "bizzatok bennem, tökös gyerek vagyok", másrészt fogáskeresésként teszteli vele a Lajtán túli véleményformálókat.

Martian (törölt) 2011.03.15. 23:13:07

@soproni1: nem kellett volna végletekbe esni... egy kis forradalom, majd egy kis egyezkedés még jóval '67 előtt.
Magyarország miniszterelnökei jórészt vagy mártírok vagy gazemberek voltak... alig volt középutas vezető.
Szerintem Viktor is arról álmodik, hogy az arénában a mókusok elé veti majd őt az ellen...
:))

Mr. Waszabi 2011.03.15. 23:18:20

@Bathory: tévedésben vagy. 1998-ban azért tudott Viktor gazdaságnövelő programot finanszírozni államilag, mert az államkassza fel volt töltve, ez volt az alapja. A szocik a privatizációs bevételek nagy százalékát adósségtörlesztésre fordították, az életszínvonal, a bérek a béke segge alatt voltak. Nem volt nagy a fogyasztás sem ebből kifolyólag. Ha a szocik kiürítették volna a kasszát, Viktor pont olyan szarban topogott volna, mint most. Ez alapozta meg a 98-as püi válság ellenére a fellendülés finanszírozását nagy állami megrendelésekkel - volt miből. De nem volt liberális forint sem, nem voltak deviza hitelek sem még akkor, most ennyivel is nehezebb a helyzet.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 23:20:07

@waszabi: Az életszínvonal emelkedése nem kis mértékben oka az eladósodásnak. Igy igaz, kérdés, hogy kinek az életszínvonala. Szerintem, aki fogyasztási célra hitelt vesz fel, akár személy, cég vagy állam, menthetetlen barom.

Ja és sokkal nehezebb gazd. növekedést létrehozni, mint hitelt felvenni, eltenni a jutalékot, a pénzt meg politikai alapon annak leosztani aki nekem tetszik(nyuggerek, milliárdosok), mert ezt a pénzt a politikai ellenfél(és unokája is)fizetni fogja.

Háborúban is van erkölcsi minimum -genfi konvenció- , nem ártana ha békében is lenne. A Fidesz most megpróbálja alkotmányba vésni az eladósodási maximumot, mert, nem indulhat ki magából, úgy nem lehet gazdálkodni, ahogy a maszop tette. Életszínvonal emelkedés az, ahol a tél közepén választások vannak, és az előző kormány jófejségből(sic!) már felélte az összes tüzifát? Dehát jól éltünk!

Lucky Larry Silverstein 2011.03.15. 23:26:04

@waszabi: Nem vagyok tévedésben, a KSH honlapon és máshol is megtalálható az államadósság alakulása 89től. Igen, az örökölt adósság is kizárólag szocialista.

De ha igazad van is, a Fidesz akkor is eredményes gazdaságösztönzést csinált, ami nem ugyanaz mint amikor Megyó nesze, szaros nyugger meg közszolga, itt az alamizsna, tudd ám, kitől kaptad!-'politikája'. Hiába na, nem tanultak semmit és nem felejtettek semmit. Hozzáteszem, hogy máig.

Piraeus 2011.03.15. 23:39:29

Normális vagy?!? Tisztelettel meghallgatni???
Egy embert, aki másfél-két évig "nem csinált semmit", mert választást akart nyerni, noha tudta, hogy nyakunkon a rohadás?
Egy embert, aki hazudozott nekem, elnöknek EU-nak a valós gazdasági vészhelyzetről?
Egy embert aki embereket veretett az utcán húsz évvel a rendszerváltás után????
Bíróságon. Ott hallgatom meg legközelebb!

Piraeus 2011.03.15. 23:41:03

@Martian: Kiegyezés '48-'49 nélkül?
Muhaha...
Tanulj történelmet, ha már 18 éves korodig nem sikerült... :(

Mr. Waszabi 2011.03.15. 23:45:21

@Bathory: a probléma az, hogy a vállalkozások nem fizetnek adót, vagy aránytalanul keveset. A nyereség valóban az övék, azonban ebből a költségvetés alig lát valamit. Ergo az adóztatható magánszemélyeket facsarják, ami csökkenti a keresletet.
Ha ehhez a szituhoz hozzávezsed, hogy a magánnyp megtakarításokat ezek a válalkozások kapják ösztönzőként, anélkül, hogy adófizetési oldalon garanciákat intézett volna a visszatérülésre vagy az alkalmazottak számának növelésére a kormány, akkor nagyjából az egyszeri tőkeinjekció, vagyonátjátszás a megfelelő kifejezés erre a programra.A "nép" meg tovább szegényedik, örülni fog, ha éhen nem hal.
A mnyp alapok annektálásából a 24%os senem járulék, senem adót pl eltörölhették vagy csökkenthették volna, az éven belül lendítene valamit az alkalmazottak számán és bérén is, ez évvégéig számottevő javulást hozott volna a gazdaságban. De ilyenek meg sem fordulnak a fejükben, csak megszorításban gondolkodnak, akárcsak a 98-at megelőző kormányok. Ez nagy hiba. A termelés növeléséhez pénz kell, nem lehet a fogyasztás és kereslet általános csökkentésével gazdaságot növelni, ez még nem sikerült senkinek.

Mr. Waszabi 2011.03.15. 23:49:09

A nagyobbik baj az, hogy most egyoldalú megszorító politika következik, ami nem fog megszünni, mivel a negatív világgazdasági hatások pont akkorra gyűrűznek majd be, amikor itthon engedni kéne a gyeplőn. Na, akkor vagy ujra az osztogatás kezdődik, vagy még szarabb idő gyün a népre, a kormány meg tárogatja a kezét, hogy ú se így tervezte. Mindkét forgatókönyv negatív kilátással kecsegtet.

Anonimama 2011.03.15. 23:57:34

@waszabi: Ez a "vállalkozások nem fizetnek adót" egy kicsit demagóg szöveg. Kezdjük azzal, hogy az összes munkavállalójuk után befizetik a járulékokat, stb. stb. Jómagam egyéni vállalkozó vagyok, és mást sem csinálok, csak ilyen-olyan adó címszó alatt az APEH-nek vagy az önkormányzatnak utalok, és nem kis összegeket.

attilka87 2011.03.15. 23:59:44

Álljon itt egy idézet a mai napról: "Gyurcsánynál lejjebb csak a Pokol van".. Anyukád hallgassa meg, azt ajánlom.

wowerman 2011.03.16. 00:03:17

hm, vajon mikor fog a zemberek szeme kinyílni és rájönni hogy Orbán ugyan olyan rossz dolgokat tesz mint Gyurcsány...

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 00:23:21

@waszabi: A vállalkozások azért nem fizetnek adót,amiért a világon sehol. Azaz kevesebbet. Mert nincsenek elegen, és az államnak, akár állami alkalmazottként, akár ösztönzéssel sok-sok milliójába kerül egyetlenegy munkavállaló is. Ezért egy egyéni vállalkozó is tiszta haszon az államnak, mert gondoskodik magáról, esetleg másokról. Ha nem így lenne, súlyosan adóznának. Nem kell nekik, mert van alkupozíciójuk, nem úgy, mint az alkalmazottaknak.

potyus 2011.03.16. 00:28:39

@Panther_V: (20 óra 33)
Helyesen teszik? Megnéznélek ha veled történne mindez.
Helyesen teszik? Nem az állam zsebébe kerülnek ezek a rablott vagyonok, hanem magán és pártkasszába.
Helyesen teszik? Abban a pillanatban ahogy személyesen érdekeltek ezekben a cégekben, minden megbízás protekcionistává válik, megszűnik a verseny helyzet. Ugyanis azok az un. önjáró cégek, amik java részt, állami megrendelésre dolgoznak.
Ha nem tudnád ezen az alapon az állam a legnagyobb munkaadó.
Nemsokára felvetődik Budai kormánybiztos feltáró munkája mennyire nem "Isten ostora", mennyire képes majd semlegesnek lenni. Mert most majd szép sorjában megjelennek a szinen a fidesz, vagy fidesz közeli lopások, csalások. Mint Papcsák esetében. Ő potom 80 milliós haveri, rokoni szerződést produkált, elődjével szemben, akit felnégyeltetett volna, ugyanezért, mrt az előd csak 20 milliós haveri szerződést gründolt.
Amikor valaki megemlítette Budai elszámoltatási biztosnak ezt a mocskot, ő csak annyit válaszolt, ez nem az ő asztala, ez a fidesz etikai bizottságára tartozik.
Érted haver? Ez etikai vétség!!!! Amit az elődök csináltak, az mind bűntény-
Tudod mennyi hasonló eset lesz? RENGETEG !
Mivel az egész ország fideszes vezetésű, a sok ezer fidesz képviselő szerinted azért sietett pozícióba, hatalomba, mert annyira elkötelezett?
Egy nagy túróst! Azért, mert most ő akar lopni.
És ha akarják ha nem az általuk elkövetett mocskok szép lassan, de legalább fele mennyiségben napvilágra fognak kerülni. Majd akkor is meghallgatnálak, mi a véleményed.
Őreg, ez Magyarország! az egyik kutya a másik eb.

mréveiller 2011.03.16. 00:34:29

Gyurcsány tipikusan a rendszerváltás nyertese. Kisz führer volt majd szarért húgyért felvásárolta az állami tulajdont. az ezredforduló után politikai hatalmat is szerzett. szégyen hogy ilyen emberből miniszterelnök lett. csak úgy mint a D-209 meg a pufajkás Horn Gyula. egy hányadék banda az egész.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 00:37:34

@potyus: Szeretnéd.

Az igazság az, hogy a szocik Kellerrel megpróbáltak csinálni egy elszámoltatást, de nemigen találtak semmit.

Hát most más a helyzet, ráadásul a legfelsőbb körökig ér néhány nagy ügy(Blum-kaszinó, moszkvai nagykövetség mutyi). Ezek csak a sokmilliárdos ügyek.

Nem állítom, hogy csak elkötelezettség füti a mostani garnitúrát, de hogy maszop-szadesz egykutya a fidesszel a mocsokban, na ez nem igaz. Ezt az látja így, aki vagy lopott, vagy rájuk szavazott és így igazolja a bölcsességét.

potyus 2011.03.16. 00:49:53

@waszabi: (23 óra 45)
Sajnos meg kell állapítanom, fogalmad sincs magáról a vállalkozásról, főleg annak közteher viselésnek arányáról.
Tudatom, hogy egy (bármilyen jellegű) vállalkozás, minden megtermelt 100 forint haszonból kb. 21 forintot tud megtartani. A 79% közteher és általános rezsi. A rezsi költség is valaminek az ára, ami szintén állam bácsi felé adózik.
A 21 forint európai viszonylatban nagyon alacsony, ez képezi a vállalkozási nyereségadó alapját, a vállalkozó megélhetésének biztosítékát.
Reális % lenne 35 - 40 megmaradó %.
Tehát igyekszik mindenki ügyeskedni, hogy minél lejjebb szoríthassa a 79% ot.
Sajnos történelmi hagyománya van Magyarországon az adó elkerülésnek. A török időktől számítva, bocsánatos bűn, az adó eltitkolás.
Ez egy népi játék. Elvileg mindenki adót csal, aki ha megkérdezi a szolgáltató, például a csapot megjavító vízszerelő, hogy "tetszik kérni számlát?" mert anélkül olcsóbb, és a "mindenki" természetesen azt mondja (többnyire), hogy nem. És állambácsi, máris kevesebb áfát kap, a szolgáltató pedig adózatlan jövedelemhez jutott.
És ezen nem sokan gondolkoznak el.

Mr. Waszabi 2011.03.16. 00:50:52

@Anonimama: most engem akarsz vakítani vagy magadat? Én is belülről látom mi folyik, ne add elő. Nem a kényszervállalkozó biztonsági őrre vagy a kis fodrászatra gondolok, hanem az évi 100-500 milliós forgalmat bonyolító, feltőkésedett vállalkozókra, akiknek csak papíron megy szarul, de nem a család szája elől vennék el, amit rendesen befizetnének a járulékalapokba, rendes bérre bejelentve magukat. Alkalmazottaik 90%-ban minimálbéren van bejelentve, ha be vannak, a valós bért feketén fizetik, ha fizetnek a bejelentetten felül. Amennyire csak lehet, minimalizálják a cég nyereségét 5-7 éven túl is, hogy ne kelljen még a nyamvadt tizenszázalékos társasági adót se megfizetni. Tudjuk mindannyian, hogy megy ez.
Számos vállalkozás tulajdonosa, vezetője akkor is minimál béren van, amikor már megengedhetné magának a rendeset, csak akkor már azért se. Mert megteheti, mert törvényes. Hogy a tényleges TB költségeit másokkal fizetteti meg, amikor kórházba megy, azokkal, akik nem bújhatnak ki a levonások elől, nos arra egyik se gondol, illetve nem érdekli, azt mondja, fizet ő eleget.
De majd sorba áll gazdaságösztönző csomagért, témogatásért, mint a ma született bárány.
Jó lenne már kijönni ebből az általános sír a vállalkozó" trükkből, mert az eredeti tőkefelhalmozás korszakán már túlvagyunk, mindenki tudja, látja, mi folyik itt. Aki valóban szegény, nem jár ház árányi autóval - ami persze nem az övé papíron - miközben alig fizet adót.
Azért piszkálom ezt a réteget, mert üres a nyugdíjkassza, a gyógyszerkassza, és adót is jobbára az alkalmazottaktól vonnak le, meg a külföldi cégektől.
A becsületet nem kényszerítheti ki törvény, de érdekes lesz, hogy a megszorításokon spórolt állami pénzekből folyósított gazdaságösztönző csomagokért majd ezek az emberek állnak sorba, mint a ma született bárány, miközben egyre jobban kizsigerelik munkásaikat. A végtelenségig ez nem fog menni, ez nyilvánvaló.
Azt is mondom, hogy ehhez nyilván hatékony szabályozás kéne, nem eleve kiskapukkal tűzdelt törvények.
Az ÁFA-t pl már 10 éve fel lehetett volna váltani a sima értéktöbblet adóval, amit a végfelhasználó fizet meg, kiktatva az ÁFA csalás tömeges és kártékony hatását. Mivel a termékek forgalombahozatala és az eladásuk közti időintervallum jelentősen lerövidült, már nem indokolt az adótartalom előre befizetése. Ugye ez a 90-es évek elején-közepén még nem így volt, akkor az állam álla felkopott volna, ha a végfelhasználó által megfizetndő adóra vár. De most már ez sem így van. Szóval sokmindenen lehetne itt ésszel változtatni, nem kéne senki zsebében nyúlkálni könyékig - már ha akarna bárki is változtatni a köz érdekében. De ez a fogalom már jóideje nem létezik itt.

potyus 2011.03.16. 01:01:19

@Bathory: (00 óra 34)
Azt írod az látja így a helyzetet, aki vagy már lopott, vagy rájuk szavazott. Ha magamra veszem állításodat. Én még nem kerültem lopás közeli helyzetbe sem, viszont nem igazolhatom "bölcsességemet" mert nem is szavaztam senkire sem.
A Keller féle tüsténkedésre én is emlékszem.
Azzal kapcsolatban az a gyanúm, hogy az akkori politika háttér alkut kötött, azért nem lett egyetlen ügy sem.
A mostani vizsgálódásokra meg azt mondom, és borítékolom, ezek sem lesznek végig csinálva. Ha akarod lehet fogadni rá. Nem nagy összegre gondoltam, egy pacalos vacsira, természetesen jó helyen.
Orbánnak ha nem sikerül elítéltetnie Gyurcsányt, én nyerek. Torgyán mondásával élve, " a sas nem kapkod legyek után"

Mr. Waszabi 2011.03.16. 01:01:56

@potyus: az imént pontosítottam, melyik rétegre gondoltam, a vállalkozás költségeivel pedig tisztában vagyok. Ahogy a 100-200%os haszonkulcsokkal is a kis és nagy kereskedelem számos területén, erre a szegmensre nem áll meg az érvelésed, és jelenleg a válalakozások túlnyomó többsége ebben a szektorban ténykedik. Ami másfelől azért se jó, mert nem álítanak elő új értéket. Ironikusan, pont a gyártók azok általában, akik alacsony haszonkulccsal dolgoznak, nem a kereskedők. És nem a másik végletről beszéltem, csak valamiféle arányos fejlődés szükségéről.

Anonimama 2011.03.16. 01:04:19

@waszabi: Mondjuk, én sem kényszervállalkozó fodrász vagyok. Amit ebben a hozzászólásodban leírsz, azzal egyetértek, de amire reagálva én írtam a sajátomat, az egyoldalú és általánosító volt. Az engem is mindig felidegesít, amikor olyanok sírnak, hogy szar az oktatás meg az egészségügy, akik alig fizetnek be valamit az államkasszába (és ráadásként esetleg közben jönnek a nemzeti összefogás-dumával). Túl azon, hogy ebben az államnak mi lenne a szerepe, az emberek fejében is rendet kellene rakni.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 01:05:28

@waszabi: most engem akarsz vakítani vagy magadat? Én is belülről látom mi folyik, ne add elő. Nem a kényszervállalkozó biztonsági őrre vagy a kis fodrászatra gondolok, hanem az évi 100-500 milliós forgalmat bonyolító, feltőkésedett vállalkozókra, akiknek csak papíron megy szarul, de nem a család szája elől vennék el, amit rendesen befizetnének a járulékalapokba, rendes bérre bejelentve magukat. Alkalmazottaik 90%-ban minimálbéren van bejelentve, ha be vannak, a valós bért feketén fizetik, ha fizetnek a bejelentetten felül. Amennyire csak lehet, minimalizálják a cég nyereségét 5-7 éven túl is, hogy ne kelljen még a nyamvadt tizenszázalékos társasági adót se megfizetni. Tudjuk mindannyian, hogy megy ez.
Számos vállalkozás tulajdonosa, vezetője akkor is minimál béren van, amikor már megengedhetné magának a rendeset, csak akkor már azért se. Mert megteheti, mert törvényes. Hogy a tényleges TB költségeit másokkal fizetteti meg, amikor kórházba megy, azokkal, akik nem bújhatnak ki a levonások elől, nos arra egyik se gondol, illetve nem érdekli, azt mondja, fizet ő eleget.
De majd sorba áll gazdaságösztönző csomagért, témogatásért, mint a ma született bárány.
Jó lenne már kijönni ebből az általános sír a vállalkozó" trükkből, mert az eredeti tőkefelhalmozás korszakán már túlvagyunk, mindenki tudja, látja, mi folyik itt. Aki valóban szegény, nem jár ház árányi autóval - ami persze nem az övé papíron - miközben alig fizet adót.----------------------------------------------------------------Ne szidjuk a vállalkozókat, ők teremtik a munkahelyeket, egyoldalú amit írsz, nem mindenki fizet minimálbért. Ha igen, akkor a munkásai könnyen pótolhatók. Oké, építőipar meg vendéglátás tipikusan ilyen, ezt rendbe kell szedni.

De ilyen paradigmaváltásra nem számítanék. Van egy nagy könyv, R.Kyosaky A cashflow-négyszög, amelyik levezeti ezt, amerikai példán, ez ott is pontosan így megy. Igazságos vagy nem, a szerző végkövetkeztetése, hogy legyél vállalkozó, ha nem akarszéleted végéig adózni mint egy láma. Ha meg még jobban akarsz járni, akkor legyél befektető, azok aztán a világon sehol egy fillér adót sem fizetnek. Ez nem jó de ez van és magammal foglalkozok, csodát nem várok.

A kormányok régen nem a választóiknak, hanem a kampányok finanszírozóinak a kezében vannak. Kit lep meg, ha azt teszik, amit?

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 01:11:12

@potyus: Abban én sem hiszek, hogy Gyurcsánynak baja lesz, annál ő okosabb szerintem. Nagyon erős bizonyítékok kellenének, mert különben a hívei szentté, mártírrá avatnák, annyit meg nem ér a dolog Orbánnak, nem az ő pénze volt. Egy-két nagyágyú azért nyomna a latban, Hagyó-kaliberek. A néhány tízmilliós csalások, mint Zuschlag, inkább csak látszatcselekvés.

Mr. Waszabi 2011.03.16. 01:14:37

@Bathory: a csapda pont az ilyen idoklásokban van, ezért nem változik semmi. Ez a felfogás áltáltalános a mi országunkban, csak kár hogy nem igaz. Úgyértem valüs igazságtartalma, amely megoldást adna, nincsen neki. Ameddig az állam mechanizmusai nem kényszerítik rá a jövedelmet szerzőkre az adófizetést, addig nem is lesz adófizetés, ez tény. Azonban az csúsztatás, hogy a világ többi országaiban sem fizetnek adót a vállalkozások. Fizetnek, a miénknél szebb mértékben. Más kérdés, hogy az állam ott nem herdálja a köz pénzét ilyen mértékben, s e kettő eredő vektora a mi szr helyzetünk.
Valószínűleg az USA-ban vagy a briteknél sem fizet senki adót, csak megrázzák a Fehérház vagy a királyi palota udvarán a csodafát és hullik a pénz. Valaki, valahol nem mond igazat, ugye Te is érzed? Ők jobban élnek nemzetgazdasági szinten is, mi meg szarabbul. Amig van ország, aki jobban gazdálkodik, mint mi, és nem arab olajállam, addig nem szeretném a kifogásokat hallgatni, hogy mi miért nem. Mert a kifogásból csak a nemcsinálás következik, ez pedig nem érdekel, nem old meg semmit.

potyus 2011.03.16. 01:19:35

@waszabi: (01 óra 01)
A vállalkozás amely árú termeléssel foglakozik és hozzáadott értéket produkál, valóban alacsonyabb haszonrést tud alkalmazni. DE a kereskedelem túlereje nem választás eredménye, hanem "feta complé" ahogy a jó Francia mondja, kész helyzet, vagy nevezhetjük kényszer helyzet. A nagykereskedő ugyebár kiszolgálja a kiskereskedőt. Ma Magyarországon a kereskedelem túlnyomó többségében készpénz fizetés van, katona módra, azonnal, vagy előre. Vagyis aki kis kereskedik használja a tőkéjét. Szerinted milyen haszonréssel kellene dolgoznia? számítva a tőke használati értékét, az árú esetleges eladhatatlanságából eredő értékvesztését, és egyéb kiskereskedéssel járó rizikót.
Ennek az ágazatnak a legnagyobb közgazdasági gondja az import kényszerben keresendő.
Utolsó mondatoddal maximálisan egyet értek.

Anonimama 2011.03.16. 01:21:26

@waszabi: Ebben van valami... erre írtam, hogy a fejekben is rendet kell tenni. Egy holland ismerősömmel beszélgettünk az adózásról, aki egy közepes vállalkozás tulajdonosa, és ezt mondta: "hogyan várjam el, hogy színvonalas és ingyenes oktatás, jó utak, stb. legyenek, ha nem fizetek adót?". Azt hiszem, erről a hozzáállásról példát vehetnénk. Amikor itt a nagy nemzeti összefogásról beszélnek, mindig hiányolom, hogy arról soha nincs szó, hogy ez valahol ott kezdődik, hogy nem csalok adót. És most nyugodtan nevezzetek idealistának vagy naivnak.

potyus 2011.03.16. 01:31:52

@Bathory: Látod ezek a szembe tűnő ügyek. Zuslágnál akarta az igazságszolgáltatás példát statuálni, de nem sikerült valami jól.
Büntető jogi skandalum.
Rá nyomtak, ha jól tudom, 8 évet, amikor a végén szaros 20 millió állt meg. Kulcsárok, Princek, meg vígan röhögnek a markukba súlyos tíz milliárdok ellopása okán.
Hagyót én is elmeszelném, de nagyon. De el kellene meszelni Kocsi urat is, mert ez a hapsi is nekem nagyon szagos. Ennek ellenére állítom hosszú eljárás után nem kapnak kellő súlyú (vagy semmi) ítéletet.
Nem vagyok irigy ember, de nemrég értékesített Leányfalui családi nyaralónk közelében lakik a Kocsis család, látva a haciendáját,(minimum20 szobás ház) kocsijait, személyzetét, életvitelét, nem biztos, hogy kiállna egy vagyon vizsgálatot.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 01:34:45

@waszabi: A világ minden normális országában fogyasztási adókból jön a legtöbb bevétel. Ez talán igazságos, mert a gazdag-egy bizonyos szintig-többet költ. Ettől a vállalkozások arányosan mindenhol sokkal kevesebb adót fizetnek, mint az alkalmazottak, mégpedig önbevallással, nem közvetlenül.

USA rövid adótörténet:

1943,1986

1943-rendszeres jövedelemadó alkalmazottaknak, előtte nem létezett(+ feminista mozgalom megkétszerezte az adóalanyok számát, Rockefeller nagy örömére, aki beszállt a feminista mozgalom pénzelésébe)

1986-kisvállalkozók, orvosok, ügyvédek, mérnökök, szabadúszók számára nehezítés-megtakarítások pénzpiac felé terelése(előtte ingatlan)

Teszem hozzá, egy átlagos alkalmazott az USAban 50-50 osztozik az állammal, Mo-on ez 70-30 az állam javára. Köszi, én vállalkozom inkább.

Mr. Waszabi 2011.03.16. 01:38:30

@Bathory: egyrészt 90%ot írtam, reálisan, gyakorlatból szedve, sokféle cégtípusból,tehát nem általánosítottam, kb ez az arány. Sajnálom, ha csalódást okozok ezzel. Másrészt ne hasonlítsd össze az amerikai adórendszert a miénkkel, mert a mértékek mások. Ott átlagosan egy egyedülálló fizet 40%ot, mondjuk évi 50ezer dollárnál, a családos csak 13-at fizet évi 100ezerből is. Államonként változik, de nagyjából hasonló. A sávhatárok jóval magasabban húzódnak, mint nálunk, az se mindegy. Az szja fizető munkabére és adóköteles jövedelme közt jelentős differencia van általában, nálunk ez elég kicsi, majdnem azonos. Ott számos, az élete üzemeltetéséhez szükséges költséget elszámolhat bevételével szemben, míg nálunk nem. Mást ne mondjak, benzin, orvosi é tanítási költségek, közösségi kiadások. Na, ez itt nyomelemek mértékével fordul elő nagyjából. Az árak nem sokkal magasabbak az üzletekben, míg a bérek jelentősen. Itt ma nem tudsz olcsón élni, ott igen. Az akciókon megspórolt összegek vásárlóértéke valóságos, nem ilyen tesco szintű, mint nálunk. Számos államban az alapvető élelmiszerekre, ruházati cikkekre nem kell értéktöbblet adót fizetni. Az tax mértéke jelenleg 8 és 15 % általában, ha jól tudom.
Jobban csinálják az egészet, működik. Ahhoz, hogy nálunk legyen valami látványos javulás, itt is el kell kezdeni jobban csinálni - de az államnak kell kezdenie. Amíg az állam korrupt, amíg csak a bevételei vezérlik törvényeit, addig nem lehet javulásra számítani.
A gazdaság szereplőinél ez természetes, de ha az állam is ugy vislekedik, mint egy piaci cég, akkor mitől tudna más utat szabni az eddig kialakultnál? Nem az a feladata, hogy cégként működjön a piac törvényei szerint.

Anonimama 2011.03.16. 01:39:27

@potyus: Zuschlag voltaképpen egy szerencsétlen balf...sz, egy balek, akit a párttársai jól átvágtak. Nyilván túl kicsi volt, így éppen tökéletes arra, hogy rajta elverjék a port, s úgy csináljanak, mintha történt volna igazságszolgáltatás, miközben a nagyok tényleg röhögnek a markukba. Én néha még sajnálom is ezt a szegény hülyegyerek Zuschlagot.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 01:41:39

@Bathory: Egyébként rém egyszerüen látom a helyzetet, az állam nem tudja megadóztatni az ügyes embereket, egyszerüen mert azok nem hagyják. Senki sem adózna ha nem kellene, ennek semmi köze a becsülethez. Mint mondtam akár egy mikrovállalkozás óriási terhet vesz le az állam nyakáról, mert erről az emberről és családjáról nem kell gondoskodni. Sem munkabér, sem segély, sem ktvetési támogatás formájában. És ha az államnak nem tetszik, a vállalkozó elmegy. Az állam nagyon jól tudja, hogy az alkalmazott itt marad, ezért zsarolható. Ennyi, én így látom, nem azért adózik mert erkölcsös, hanem azért mert neki muszáj. Másrészt a sikeres vállalkozó ritka, és ami ritka az értékes. Tudom hogy ez durván hangzik, meg hogy nem igazságos, de szabad a pálya mindenkinek.

nemezisazis 2011.03.16. 01:43:41

szerintem is pina.

..

emberek, az utcán azt kell meggyőzni aki azért megy az utcára, hogy meggyőzzék. azokhoz az emberekhez pedig tökéletes az a retorika amit alkalmaznak a tökmindegymilyenpárti felszólalók. csak megetetik a hörcsögeiket és kész. ennyi a megemlékezés lényege. és másképp nem történhet.

szomorú persze, de hát ilyen a világ..
valószínűleg köztetek is van néhány ilyen egyszerű lélek.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 01:46:02

@Anonimama: Hát azért ne sajnáld annyira. A hallgatásért biztosan megfizetik, azt az 5 évet meg csak kibírja, amit valóban le fog tölteni.

Lucky Larry Silverstein 2011.03.16. 01:52:58

@waszabi: Az 50/50 -et amerikai vállalkozók számolták ki, és az SZJAt, járulékot, jövedéket, illetéket, ÁFÁt és minden szart belevettek. Mivel az alkalmazottak nagy többségének gőze nincs arról, összesen mennyit adózik, nem törnek ki felkelések naponta. És amíg így lesz addig marad az adó.

Mr. Waszabi 2011.03.16. 01:57:58

Nem vitatkozom tovább, elfáradtam. Alapvető szemléletváltás kell a változáshoz. Ameddig az nincs, csak indokok, kifogások, hogy itt mi mit, miért nem, addig nem fognak változni a dolgok, az bizonyos. Mert a nem akarásból nem lesz cselekvés, ahogy eddig se lett. Ha összeadom a Kádár 32 évét, meg az utolsó 20-at, akkor az 52. Ennyi idő óta megy magyarázás, hogy a Lajtán túl miért mennek jobban a dolgok. Nem rohadt meg a kapitalizmus ennyi idő alatt sem, tehát időszerű lenne elmenni és szerényen kérdezni, tanulni, hogy csinálják, hátha tanulnánk valami újat.
Fejem lesunyva megemlítem még, hogy Széchenyi is Angliából tanult és hozott át dolgokat ide, amik segítették országunk fejlődését - és az se tegnap volt. A szemünknek higgyünk és a józan eszünknek, és ne Mikoláknak, akik elmennek az USA-ba tanulmányútra, aztán kijelentik, hogy nem működik a magán TB vagy a magánnyugdíj. A vak is látja, hogy majd megrohadnak a nagy működésképtelenségben - csak az a baj, hogy mi még jobban. Csak mondom, hogy a kormány nagy pofával kihirdette, hogy a Lajtán túl nincsenek mnyp-k, nem divat, tehát nem kell nekünk sem.
Szó szerint nem hazudtak, tényleg nem divat - mivel hogy ott foglalkoztatói pénztáraknak hívják őket, nem magánnyugdíj pénztáraknak, minden nagyobb cégnek van sajátja, vagy társul valahová. Működése hasonlatos az önkéntes pénztárhoz, csak a cég fizeti a tagdíjat. Erről például kormányunk hallgat, mint a sír, mind a mai napig. Itt meg arra következtetsz mindebből, hogy az EU-ban midenki állami nyugdíjból él öregségére. Hát nem. Az állam nyugdíj nem sok helyen elég a megélhetésre. De tényleg befejezem, jó éjt.

Mr. Waszabi 2011.03.16. 02:08:19

@Bathory: no, látod ez gyökeres különbség gondolkozásunkban. Majd lszi Széchenyinek és más olyanoknak is mondd el, ha találkozol velük, akik megtehették, hogy ne fizessenek, s még is fizettek. A hülyék. Ehhez kell felnőni: ha van közös kötelezettség, akkor kell lennie közös finanszírozásnak is. Nekem ne takaródzál azzal, hogy senki nem fizet, akinek van esze, mert pont a túl sok okos ember miatt tartunk itt.
A becsület pedig azt jelenti, amit nem azért teszel meg, mert kiverik belőled, hanem azon felül, magadtól válalsz valamit. Tudom, nehéz felfogni ma már, hogy nem minden önérdek. Ez lehet az egyén hozzáadott értéke.
A közösből nem lehet kivenni végtelen, csak ha bele is tesznek. Ez meg lógika.

Peppone Botazzi 2011.03.16. 06:09:45

Kérdezzük meg Ferencet. Fej vagy gyomor?

Piraeus 2011.03.16. 06:44:02

@wowerman: Majd amikor ő is szándékosan hagyja az országot süllyedni a gazdasági káoszban és megvereti az embereket.

becike4 2011.03.16. 06:44:09

Már az első mondat is nevetséges.Még hogy jó kiállású.Egy botsáska,meg egy kerti törpe.

Gazz 2011.03.16. 07:45:26

Ha Orbánt nem kaptad még füllentésen a beszédei közben, akkor inkább ne írj ilyen cikkeket, mert láthatóan nem vagy igazán járatos a politikában....

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.03.16. 08:29:42

Orbán nemcsak reggel délben éjjel nappal, hanem ébren és álmában is hazudik---hát ennyi a különbség kettejük között:)

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.03.16. 08:30:44

ja és Orbán nem normális:) és utálja Európa , és a Amerika és a saját hazájában élők is......
Gyurcsányt meg elismeri Amerika és Európa, de még Kelet Európa is.....

ursus artos 2011.03.16. 08:55:17

@hüséges: " A nyolc év alatt emelkedett az életszinvonal és ezért vettek fel az emberek hihetetlen mennyiségű hitelt,"
Azt kell mondanom, hogy a látásmódod egyszerű. Persze, mert fiatal vagy. lehet, hogy nőt az életszinvonal, de mindaz csakis hitelből. Ezért állunk most 80%-on!
Ami meg épült az nem saját kútfőből, hanem eu-s pénzből. Amni meg 1998-2002 között épült, hidak, új faluk, meg ilyenek, azok hitel nélkül saját zsebből.

ursus artos 2011.03.16. 08:57:58

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: jó reggelt, te majom!
Na? Megvolt a forradalom? Megdöntöttétek a rezsimet? Mert néhány hónapja még nagy volt a hevület? Vagy kifújt? Csak néhány százan vagytok höbörgők?
Mi van buzikám? Hun a forradalom???
He?

ursus artos 2011.03.16. 08:59:08

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: "Gyurcsányt meg elismeri Amerika és Európa, de még Kelet Európa is..... "
Igen a cnn is elismeri, mint igaz politikust! Hülye vagy te, kisköcsög.

l.x. 2011.03.16. 10:50:17

@Anonimama: "De a beszédeit valószínűleg nem ő írja, és ez azt jelenti, hogy a környezete is agyhalott."

Azok a szervek elcsökevényesednek, amelyeket huzamosabb ideig használni mellőz a szervezet. És OV mindent megtett, hogy ne terheljék túl a szürkeállományt. Hülye utódokat nevelni pedik akkor kínos - mint most -, amikor az előd túlvan az elhülyülés első, nagy szakaszán, és nincs, aki megmondaná neki, hogy nem, ő nem villamos, és a sín sem sétatér.

l.x. 2011.03.16. 11:36:35

@Lajos bacsi: "Ha csőd lesz és nem lesz IMF, senkit sem fog érdekelni a mellébeszélés."

Két fő forgatókönyv (és ezek mixei).

Az egyik, hogy a nagyobb állomásokat előre eltervezték, kezdve a mindent megalapozó szijjártós-kósais shortolást, hogy a párt (érdekel mamelukrétege) jól szálljon ki, bármi történjék. Ebben a forgatókönyvben a sajtó megfojtása, a demokrácia narancsos ízesítése nem lárpúrlár, hanem azt a célt szolgálja, hogy az IMF nagyon is ki legyen elégítve, jobban, mint a leggyurcsányahibásabb órákban, és se állami, se civil szervezet ne tehessen keresztbe, a média közben a tenyérből egyen, meghatározott kvótányi jó hírrel.
Na, ez volt a két forgatókönyv közül a jobbik.

A rosszabb, hogy ami adhokos matolcsyzásnak tűnik, infantilis és kisszerű miénkaszabadrúgásmertenyémalabdázásnak, az tényleg az, intrika és konspiráció nélkül. Egyszerűen ebben a ligában fociznak.

l.x. 2011.03.16. 11:42:06

@ursus artos: "Igen a cnn is elismeri, mint igaz politikust! Hülye vagy te, kisköcsög. "

A CNN pont abban a világban működik, ahol a szenzáció már 100 éve is 3 napig tartott - azután a reáliák maradnak.

Ez egyrészt jó Fletónak, aki már letudta a maga 3 napját, és nem jó OV-nak, aki folyamatos jelenben éli.

l.x. 2011.03.16. 11:52:48

@Piraeus: "Majd amikor ő is szándékosan hagyja az országot süllyedni a gazdasági káoszban és megvereti az embereket. "

1. süllyedni: az önkormányzati választásig ugyanazt csinálták, amit Fletóék 2 éven át: SEMMIT - hacsak a Kósa-Szijjártó féle forintkalapálást nem lehet valaminek nevezni.
Azóta csináltak valamit: az állam és polgárai közötti társadalmi szerződésekről hivatalosan is kimondták az értéküket: lószar, mama. Megyó és Fletó számláját talán 15-20-25 év alatt vissza lehet fizetni, de az ilyen méretűre növelt bizalmi deficit lefaragásához a mai 20-as generációnak is ki kell halnia.

2. megvereti: valószínűleg meglesz. Nem ugyanolyan rendőri motivációkkal (bosszúállás), és levezetéssel (a cipőfűzőn kívül semmi se szabályos), de nem Pintér az, aki virágot ad az állomány kezébe, ha takarítai kell.

l.x. 2011.03.16. 12:00:16

@Anonimama: "Én néha még sajnálom is ezt a szegény hülyegyerek Zuschlagot. "

Pedig jól képzett gengszter. Nem csak addig jutott a kiképzésben, hogy a lehetőséget meg kell látni és a balhét meg kell csinálni, de tudja azt is, hogy az omertának értéke van.

Egyébként érdekes, hogy nekem, akinek van egy nyamvadt kártyaszámlám, amire a fizetésemet kapom, és mást se, a pénzmosás elleni harc jegyében meg kellett jelennem a bankban, hogy igazoljam, hogy én vagyok én, közben Zuschlagot a kutya nem kérdezte meg, hogy honnan állt házhoz (sőt, rácsoz!) a kárenyhítésre 50 millió.

Anonimama 2011.03.16. 12:26:31

@l.x.: Nyilván azt, hogy sajnálom, én is ironikusan értettem, mert hát tényleg iszonyú balekség, hogy miközben sajnos rajta kívül még jónéhány gengsztert rács mögé lehetne csukni, ők szabadon mászkálnak és jól szórakoznak rajta. Ráadásul szegény szerencsétlen bizonyára bízott a gengsztertársaiban, és hogy pofára ejtették... és sajnos, ahogy írtam is, ez is egyfajta kirakatper: demonstrálják, hogy azért mégis van ejnye-bejnye, pedig igazából nincs is. És ez az igazi probléma! Meg az, hogy a jelenlegi kormánytól sem várhatjuk ennek a megoldását. Egyszerűen csak Zuschlag helyett mások fognak ott ülni, ahol az 50 milliókat osztogatják.

Piraeus 2011.03.16. 12:54:29

@l.x.: "Azóta csináltak valamit: az állam és polgárai közötti társadalmi szerződésekről hivatalosan is kimondták az értéküket: lószar, mama. "
Milyen társadalmi szerződés??? :) Mikor zajlott bármilyen vita arról a rendszerváltás után, hogy milyen országot akarunk élni? Hol volt itt a társadalmi szerződés? Volt egy alku, egy rendszer, egy mentalitás, egy szokásjog, ami lehetővé tette a közvagyon szétprivatizálását (ld. Gyurcsány és fajtája), a "nem etikus de törvényes" típusú hivatkozásokat és akciókat (Tocsiktól Tokajig), az intézményes korrupciót (ld. MSZP-SZDSZ úgy általában, de főleg Gyurcsány alatt). Ez hozta létre a "következmények nélküli országot", amitől mind szenvedünk. Ez volt, nem "társadalmi szerződés". Bár az lett volna! Ez viszont NAGYON NEM fog hiányozni! Épp itt az ideje a paradigmaváltásnak. Attól sokkal jobban félek, hogy nem sikerül.

"Megyó és Fletó számláját talán 15-20-25 év alatt vissza lehet fizetni,"
Ezzel gyakorlatilag kimondtad, hogy nekem kell visszafizetni amit az egyik elbaszott, a másik meg ellopott.
Ezzel gyakorlatilag kimondtad, hogy miattuk amíg élek esélyem nem lesz arra, hogy egy viszonylagos jómodot teremtsek magamnak és a családomnak. (Ha csoda nem történik, vagy fel nem fedezünk valamit, amit mindenki tőlünk akar megvenni.)
És ezeket az embereket kéne nekem meghallgatni!?

Bizalmi deficitről meg majd akkor beszéljünk, ha kiderül, hogy ami most történik az csőd. Eddig ez a legbizalomgerjesztőbb akció a magyar belpolitikában 20 éve. Még úgy is, hogy közben sajtótörvénnyel próbálkoznak (ami ellen ki is megyek tüntetni).

"megvereti: valószínűleg meglesz"
Ja, akkor MAJD HA MEGLESZ elítélem és mindent megteszek ellenük. Nem kellene előre, bűn nélkül ítélkezni. Ilyesmi rosszul fest a magyar XX. századi történelem tükrében.

Az önkormányzati választás előtti semmittevésben egyetértünk. Egy rosszpont Orbánéknak.

l.x. 2011.03.16. 14:13:38

"Milyen társadalmi szerződés??? :) "

A manyup-rendszert úgy csinálták ki, hogy az Rákosinak is becs...telenségére vált volna.

l.x. 2011.03.16. 14:16:05

@Piraeus: "Ezzel gyakorlatilag kimondtad, hogy nekem kell visszafizetni amit az egyik elbaszott, a másik meg ellopott."

Persze, és azt is, amiből Orbánnak lesz a következő telke, és Lázárnak a következp kocsija.

Az se komplett, aki tagadja az ilyesmi. Nem rokonom Fletó, nincs is okom védeni. Ideje volt eltűnnie. Csak a váltótársa ne volna még büdösebb!

hüséges 2011.03.16. 18:57:19

@ursus artos: Biztosan elértetted, mert 98 és 2002 között a Fidesz alatt nem épült semmi, csak állóvíz volt, mint most is lesz, meg megszorítás minden területen,pl.táppénz csökkentés 50%-ra,a hazugság a nőknek a 40 év munkaviszony utáni nyugdíj, mert csak akkor mehet 40 év után nyugdíjba, ha a korhatárt is eléri. Ugyanazt folytatják,amit az előző kormány tett volna, csak szép szavakkal átnevezik szerkezeti átalakításnak.
Az állam adósság felhalmozása a Fidesz alatt indult el az u.n.lakástámogatás megindításával. Ki az a csacsi, aki nem vett fel ilyen esetben kölcsönt lakásvételre úgy, hogy még adóvisszatérítést is kapott,a kamattámogatás különbözetét pedig költségvetésnek ill.az adózóknak kellett megfizetni, igy mindenkinek, akinek levonható jövedelme volt.Nem vitatható el,sajnos, hogy az MSZP emberei közül is visszaéltek helyzetükkel, de lebontani és bebetonozni nem akarták magukat, mint a Fidesz.
Lásd Vasárnapi hirek-tételes bontásban a bebetonozás lényege. Az a helyzet, hogy minden hatalom kitermeli a saját elitjét,akik úgy érzik, nekik mindent szabad.

l.x. 2011.03.17. 01:22:36

@hüséges: "Nem vitatható el,sajnos, hogy az MSZP emberei közül is visszaéltek helyzetükkel, de lebontani és bebetonozni nem akarták magukat, mint a Fidesz."

Frászt nem, csak a matematika ellenük dolgozott.
Ha nem a szék, és az azzal járó kenőpénz és paripa lett volna a szempont, nem hagyják zsaroltatni a pártot Fletóval és az SZDSZ-szel, hanem fejest ugranak egy előrehozott választásba, bárhogy végződjön. Ehelyett még Barnai diktátumát is bevállalták, csak még öt percet helyzetben lehessenek.

Kerek négyszög 2011.03.20. 13:02:18

Az MSZP-ben ugyan úgy ott voltak az enyveskezűek, mint bármelyik pártban.

Óriási különbség, hogy melyik társoság lopós emberei kerültek bíróság elé, és melyikeket mentette meg egy pártkatona főügyész. ("A fiúk így akarják..."

No most új világ van, most a kormányzó párt nem bajlódik a kisstílű lokodással. Most törvényi szintre emelték a saját tolvajlásukat.

Így kell ezt csinálni. Amatőr balosok.

Flat Eric / sta prest 2011.03.23. 18:04:30

Annyira méltatlan ez az egész, hogy nem is értem miért került napirendre az ügy.
süti beállítások módosítása