A metrót Budapesten a kommunizmusban kezdték el építeni, tény, hogy ők (a kommunisták) profitáltak belőle a legjobban. Ugyanis a metró nem más, mint egy atombunker, a BKV által üzemeltetett tömegközlekedés csak álca volt. A budapesti metró építési technikáját nem véletlen, hogy a Szovjetunióban dolgozták ki. Mára persze nem az amerikaiak atombombái elől kell elbújni, de hogy ma, 2008-ban miért erőltetik a metró építését azt talán csak a főpolgármester úr tudja...
De mégis kik használják a metrót? Mindenki, ugyanis a földalatti közlekedés tesz egy várost világvárossá. Londonban, Párizsban, New Yorkban, Moszkvában több száz kilométer földalatti vasútvonal van. Amíg a föld felszínen állnak a dugók, addig a metró szép csendben százezreket mozgat a föld alatt. Sajnos Budapesten ez a kultúrált közlekedési forma is kicsit félrecsúszott, mindenkinek vannak sztorijai bunkó ellenőrökről, tülekedő emberekről, na meg persze a sok proli otthontalanról, akik összeszarják, meg böfögik az amúgy még mindig jól üzemelő régi metrószerelvényeket. Ezért is van, hogy sokan inkább csak maguk elé bámulva ülnek, vagy azon fantáziálnak, hogy a melletük ülő csajon milyen színű bugyi lehet.